Deel dit artikel
-

Yoox Net-a-Porter vernieuwt Valentino.com

De Europese webwinkel met luxe modeartikelen Yoox Net-a-Porter gaat zijn markt- en techniekkennis aanwenden om Valentino.com op te frissen.

Het betreft hier de vernieuwing van een contract dat reeds sins 2008 loopt. In een ronkend persbericht vertellen modemerk Valentino en exploitant van webwinkels Yoox Net-a-Porter dat ze ‘een blauwdruk van de toekomstige luxe digitale retail’ gaan neerzetten ‘onder de naam Next Era’.

In de praktijk komt het erop neer, dat Valentino de voorraden van zijn internationale flagshipstores beschikbaar maakt in de shops van Yoox Net-a-Porter en de fulfillment via diens infrastructuur laat verlopen. Daarnaast komen er terminals in de winkels in onder meer New York, Dubai en Sjanghai die het actuele online assortiment tonen. Klanten kunnen er ook orders plaatsen bestellen. Daarnaast gaat Valentino.com op de schop en wordt technologie van de webwinkels ingezet.

Het modemerk kiest er dus voor om zijn assortiment niet op een groot Zalando-achtig platform aan te bieden, maar op internationale sites met een redelijk exclusieve uitstraling.

Yoox Net-a-Porter is een Frans-Italiaans fusiebedrijf met een beursnotering in Milaan. In het boekjaar 2016 noteerde het een omzet van 1,9 miljard euro, achttien procent meer dan het jaar ervoor (PDF, PDF presentatie financiële markt).

Foto: sfupamr (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond