Deel dit artikel
-

‘YouTube en Disney sluiten deal voor exclusieve online content’

YouTube en Walt Disney sluiten een samenwerking waarmee 10 tot 15 miljoen dollar is gemoeid om nieuwe korte filmpjes te produceren die vervolgens verspreid worden op een apart YouTube-kanaal.

Dat meldt The New York Times. De uitgave weet te vertellen dat de speciaal geproduceerde content op zowel een YouTube-kanaal als op Disney.com wordt getoond. Op dit nieuwe kanaal wordt ook amateurcontent getoond dat dagelijks naar youTube wordt geüpload.

Beide bedrijven lijken hier van elkaars sterke punten te willen profiteren. Disney zal in de vijver van YouTube vissen, op zoek naar de jonge online doelgroep waar het bedrijf zich op richt.

Disney Interactive wist in de laatste vier kwartalen geen winst te schrijven. Het onderdeel schreef 300 miljoen verlies. Ook het verkeer op de eigen site toont een daling. Het aantal unieke bezoekers kwam uit op 12,7 miljoen in september, waar dat in juni volgens ComScore nog 17,9 miljoen was.

YouTube aan de andere kant hoopt met Disney-content meer professionele video’s binnenhalen. Een belangrijk punt, aangezien de Google-dochter de concurrentie met bestaande televisiezenders aan gaat als het aankomt op advertentiegeld.

Disney en YouTube delen de advertentieopbrengsten bij deze content. Disney zelf zal amateurcontent selecteren als aanvullende materiaal op dit kanaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond