Deel dit artikel
-

YouTube verleidt reclamebranche tot bumper ads

Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.

Tijdens een persbijeenkomst op het strand van Cannes gaf YouTube toelichting op enkele cijfers rondom de merkeffecten van bumper ads. Dat is een nieuwe vorm van reclame op YouTube die staat voor een commercial van zes seconden die kijkers niet kunnen overslaan.

Voorbeeld:

Uit analyse van een paar honderd campagnes blijkt dat ze brand awareness gemiddeld met negen procent verhogen en ad recall met 38 procent.

Op de bijeenkomst in de Franse badplaats presenteerde vertegenwoordigers van YouTube ook een nieuwe gids voor creatieven. Het zogeheten ‘Playbook for Creative Advertising’ is eigenlijk een soort cursus in het maken van goede video’s. Dat omvat niet enkel de genoemde bumper ads maar ook zaken als live streaming, remarketing en het omgaan met de analyticsdashboarden.

Ter inspiratie werden ook de wereldwijd meestbekeken reclamevideo’s van afgelopen jaar gepresenteerd. Met kijkcijfers van tientallen miljoenen per clip wordt de lat wel erg hoog gelegd.

Nummer 1 – Nike

Nummer 2 – Knorr

Nummer 3 – Clash of Clans

Deel dit bericht

1 Reactie

Alexander

Wij van W.C. Eend adviseren W.C. Eend. Natuurlijk draagt een bumper bij aan de brand awareness. De vraag is alleen of de kijkers het niet bloed irritant vinden? YouTube blijft maar vasthouden aan dit soort advertentievormen terwijl het publiek er niet op zit te wachten…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond