Deel dit artikel
-

YouTube wijzigt inkoopbeleid video-advertenties

Google gaat de mogelijkheden om YouTube-advertenties in te kopen beperken. Dat meldt The Wall Street Journal. Adverteerders kunnen straks niet meer terecht bij DoubleClick Ad Exchange, maar zijn aangewezen op het verkoopteam van Google zelf, dan wel Google AdWords of het geautomatiseerde DoubleClick Bid Manager.

Adverteerders zijn niet blij met deze veranderingen, omdat ze gedwongen worden gebruik te maken van Googles eigen advertentiesoftware. Tot nu toe kunnen ze ook hun eigen inkoopsoftware gebruiken. Daardoor hadden ze ook meer inzicht in de effectiviteit van hun campagnes.

Het gaat hierbij overigens niet om de zogenoemde TrueView-advertenties, die toch al niet via DoubleClick Ad Exchange werden verkocht, maar om overige videoformaten. TrueView zijn video’s die gebruikers kunnen onderbreken.

De geautomatiseerde advertentie marktplaats TubeMogul is niet gelukkig met het besluit. ‘In feite verbiedt YouTube adverteerders om bepaalde video advertenties in te kopen en die te analyseren.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond