Deel dit artikel
-

Zalando bedient 34 miljoen klanten

Zalando bedient inmiddels meer dan 34 miljoen actieve klanten in heel Europa, een stijging van 20,4 procent op jaarbasis, zo meldt het Duitse bedrijf vanochtend in een toelichting op de kwartaalcijfers.

Uit eerdere berichten bleek al dat het modeplatform tussen januari en juni sterk is gegroeid. Het handelsvolume van alle deelnemende partners groeide met 25,1 procent tot 4,72 miljard euro (2019: 3,77 miljard euro) en de omzet steeg met 19,6 procent naar 3,56 miljard euro (eerste halfjaar van 2019: 2,98 miljard euro).

In dezelfde periode realiseerde Zalando een gecorrigeerde EBIT van 113,3 miljoen euro met een marge van 3,2 procent (eerste halfjaar 2019: 108,1 miljoen euro; 3,6 procent).

De Duitstalige landen waren goed voor 863 miljoen euro in het tweede kwartaal, de rest van Europa voor ruim 1 miljard.

Het platform werd 1,2 miljard keer bezocht in het kwartaal, voor 85 procent via smartphones. De 34 miljoen actieve klanten plaatsten 46 miljoen orders.

In het tweede kwartaal sloten 180 nieuwe merken zich aan bij het partnerprogramma. Het volume van het aantal artikelen dat werd geleverd via Zalando Fulfillment Solutions (ZFS), waarbij Zalando de logistiek voor zijn rekening neemt, is 180 procent gegroeid.

Voort 2020 verwacht Zalando 20 tot 25 procent groei met een EBIT van 250 tot 300 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond