Deel dit artikel
-

Zalando lanceert mobiele inspiratie-app Fleek

Zalando brengt onder de aparte merknaam Fleek een nieuwe mobiele app uit. Fleek verbindt shoppers met de social feeds van hun favoriete merken. En met de kassa van webwinkels natuurlijk.

Zonder enige formele associatie met Zalando is de mobiele app Fleek verschenen. Er wordt ook niet geheimzinnig over gedaan wie de maker is, maar de app wordt als los merk neergezet. In eerste instantie in Duitsland voor iOS, maar met de ambitie in heel Europa te bestrijken.

“Onze geavanceerde personalisatie laat je coole trends zien alsmede merken en hun social feeds. Ontdek en shop je volgende aankoop”, klinkt de wervende positionering van de nieuwe app.

Iedere dag, dus niet constant feedgewijs, verschijnt er een update in de app. Die update bevat een greep uit de socialaccounts van de merken die iemand volgt. Met een druk op het scherm voeg je een item toe aan een wensenlijstje. Een klik verder zit de shop- en betaalfunctie.

De publicatie van een aparte shop- en inspiratie-app past in Zalando’s strategie om zich te ontwikkelen van winkel naar platform. Het wil niet enkel de eigen verkopen, maar ook die van anderen faciliteren. ‘Anderen’ zijn modemerken maar kunnen ook retailers zijn die hun bereik in het digitale domein willen vergroten.

Op 18 maart organiseert Zalando een dag in Berlijn waarop het een update geeft over zijn nieuwe strategie.

Dit bericht is 26 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond