Deel dit artikel
-

Zalando stelt verwachtingen bij na drie topmaanden

Zalando heeft in de eerste weken van dit jaar al zodanig veel verkocht dat het de verwachtingen voor het eerste kwartaal en de rest van het jaar fors opschroeft.

In de drie maanden van dit jaar zijn de verkopen met 50 procent toegenomen, ongetwijfeld als gevolg van de coronamaatregelen in veel Europese landen.

Het Duitse bedrijf gaf zijn verwachtingen gisteren al vrij, een dag voor de jaarcijfers.

De totale omzet komt naar verwachting uit op maximaal 10,3 miljard euro. Dat is 29 procent hoger dan in het afgelopen jaar.

De totale opbrengsten bedroegen afgelopen jaar 8 miljard euro, 23,1 procent meer dan het jaar ervoor. De winst voor rente en belastingen (ebit) kwam uit op 420,8 miljoen euro.

Zalando haalt al enige tijd het merendeel van zijn omzet buiten de Duitstalige landen, inmiddels zo’n 3,9 miljard. 86 procent van de bezoekers shopt mobiel bij Zalando.

In het vierde kwartaal van 2020 was Zalandos Partner Program goed voor 24 procent van de handelsomzet. Meer dan 2400 winkels werden eind 2020 via het Connected Retail-programma verbonden met het Zalando-platform. Het programma blijft snel groeien in 2021, met meer dan 3400 winkels aangesloten tegen eind februari 2021.

Het modeplatform streeft naar een handelsvolume (opbrengst van alle deelnemende partners) van 30 miljard euro in 2025. De handelsomzet steeg vorig jaar naar 10,6 miljard euro.

Tegen 2025 bedient Zalando naar eigen zeggen 10 procent van de Europese modemarkt van 450 miljard euro.

Komend jaar breidt Zalando al uit naar acht andere Europese markten: Kroatië, Estland, Letland, Litouwen, Slowakije en Slovenië in 2021 en Hongarije en Roemenië in 2022.

Foto Zalando

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond