Deel dit artikel
-

‘Zalando zint op beautyshop Flaconi ‘

Zalando zou de online beautyshop Flaconi voor honderden miljoenen euro’s willen overnemen van mediabedrijf ProSiebenSat.1.

Dat vernam Manager Magazin van betrokkenen. Of het daadwerkelijk tot een transactie zal leiden, is niet bekend. Een verkoop zou ProSiebenSat.1 niet ongunstig uitkomen, omdat het zoals veel mediabedrijven een slecht jaar draait vanwege het coronavirus. Het heeft minder advertentie-inkomsten.

Flaconi is een webwinkel die in 2011 is opgericht en zeker driehonderd man in dienst heeft. De omzet kan rond de driehonderd miljoen euro liggen, maar publieke actuele cijfers bestaan niet. Het bedrijf is actief in Duitsland, Oostenrijk en Polen. Onder de vleugels van Zalando kan het, vanwege diens bereik, uitgroeien tot een serieuze concurrent voor de Douglas-keten. Die is juist bezig winkels te sluiten vanwege het coronavirus.

De cosmeticawinkel is sinds 2015 voor honderd procent onderdeel van ProSiebenSat.1. Het valt onder Nucom Group, de e-commercetak van het mediabedrijf.

Ook Douglas en Sephora zouden interesse in de beautyshop hebben.

Zalando verkoopt sinds 2018 cosmetica in Duitsland en sinds de zomer van 2019 ook in Nederland. Dat gebeurt onder de naam Zalando Beauty.

Foto: Sandra Cohen-Rose (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond