Deel dit artikel
-

Zalando zet grote(re) maten in assortiment

Zalando neemt in Duitsland een nieuw merk op in het assortiment dat zich louter op dames met een grotere maat richt. Opmerkelijk is dat Sheego een label van de OTTO Group is, dat zelf toch het extra bereik van de concurrent nodig acht.

Directeur Sven Axel Groos van Sheego beschouwt het nieuwe verkoopkanaal niet als extra verkoopkanaal, maar onderkent Zalando ook als promotiemiddel. Simpel gezegd: het merk wordt in een klap zichtbaar voor een miljoenenpubliek.

Overigens ligt er vooralsnog maar een kleine selectie van de grote maten in de schappen bij Zalando. Het OTTO-label doet eerst ervaring op met de dynamiek van de marktplaats. Uiteindelijk moeten er 150 items in de digitale schappen komen.

Sheego-kleding is enkel beschikbaar op de Duitse markt.

De technische koppeling tussen de partijen wordt gerealiseerd door IT-bedrijf Tradebyte.

Foto: Enrid Fradera (cc)

Dit bericht is 6 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond