Deel dit artikel
-

Zalando’s volgende doelgroep: mannen

Op zijn thuismarkt gaat Zalando zich meer richten op het manlijke publiek. Het ligt voor de hand dat die expansie in het assortiment ook Nederland bereikt.

Met meer modeartikelen voor mannen, de introductie van een eigen mannenmerk en een gedrukte catalogus wil Zalando de Duitse man voor zich winnen. De Europese webshop wil de stress uit het modewinkelen verwijderen.

Het huismerk Zalando Collection is nu ook beschikbaar voor mannen. Daarnaast neemt het bedrijf meer mannenmerken op in de schappen. Daaronder merken als Floris van Bommel, Superdry en Common People. Het Nederlandse filiaal biedt deze merken niet.

Mannen die nieuwe klant worden van de geografisch nog steeds uitdijende webwinkel krijgen een Zalando’s eigen magazine thuisgestuurd. Het blad verschijnt in een oplage van 250.000 om mannen te inspireren tijdens het webwinkelen. De vrouwelijke titel wordt in een oplage van anderhalf miljoen verspreid.

Deel dit bericht

1 Reacties

Jeremy

Zolang ze geen gillende mannen in de commercial gebruiken, gaat dit plan wel een succes worden 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond