Deel dit artikel
-

Zeker 100 retailers betrokken bij nieuwe betaalapp OK

Zeker honderd grote retailers, waaronder Plus, AH en Jumbo, nemen in stilte deel aan een nieuwe betaaloplossing genaamd OK. Aandeelhouders zijn Reggeborgh van de familie Wessels en Ronald Prins van Fox-IT, meldt Distrifood. Binnen enkele weken wordt meer bekend gemaakt.

Met de OK app kan niet alleen mobiel worden betaald, maar kunnen in winkels ook spaarpunten worden verzameld.

CEO Olaf Litjens van OK wil tegenover Distrifood wel de honderd partners bevestigen, maar noemt geen namen. ‘Met onze eerste honderd partners waarborgen we voldoende acceptatiepunten in Nederland en zijn we aanwezig in alle sectoren,’ zegt hij.

De software is niet afhankelijk van type toestellen, zoals bij bepaalde NFC betaalapps het geval is. Gebruikers kunnen hun bestaande bankkaarten aan de app koppelen.

Het oorspronkelijke ontwikkelteam van iDEAL is eveneens betrokken bij het project. Deelnemende retailers moeten in elk geval hun kassasystemen opwaarderen.

Deel dit bericht

5 Reacties

EVDP

wat mij steeds weer verbaasd is dat er nieuwe en bestaande partijen zijn in het doolhof van betaaloplossingen die beweren “dè oplossing” te hebben voor een probleem wat niet bestaat.

Consumenten hebben geen problemen met betalen. Iedereen weet hoe het werkt en het werkt allemaal min of meer hetzelfde. Retailers kunnen kiezen uit honderden oplossingen om betalingen te accepteren en ook daarin zitten weinig verschillen.

En tot nu toe is gebleken dat van de nieuwe aanbieders waaronder uiteraard Apple Pay, WalMart, Paypal, Samsung, Alipay, en straks Payconiq, maar ook MyOrder slechts een enkel met succes is geïntroduceerd en dat zijn closed loop oplossingen. Er bestaat geen one-for-all oplossing en die zal er ook nooit komen.

Het is dan ook zeer onwaarschijnlijk dat OK “dè oplossing” heeft die consumenten en retailers er toe zal bewegen om al die andere betaaloplossingen te laten vallen en over te gaan op OK.

Petra

EVDP, ik ben ook benieuwd voor welk probleem ze ‘de betaaloplossing’ leveren.

Of gaat het slechts om een digitaal super-airmiles spaarsysteem? Kan me nauwelijks voorstellen, daar klinkt het nogal omslachtig voor en niet echt loyalty-bevorderend.

Maar ben zeker nieuwsgierig. Wie weet meer?

Willem de Zeeuw

Als je het baseert op de huidige systemen klopt dat wel. maar als je de cryptomunten erbij betrekt krijg je een heel ander verhaal…. bv Tron in betrekking tot Aliexpress. We hebben minder traditionele banken nodig.

Toon van Galen

Ik denk niet dat deze bedrijven een niet bestaand probleem proberen op te lossen. De eeuwige opportunity is het vergroten van gerbuiksgemak, en de retailers een betaalpartijen die dit het beste doen zullen klanten winnen. De kern van de kans is m.i. niet het betaalgemak alleen, maar juist het koppelen aan klanten en aankoopdata en het doen van gerichte aanbiedingen van een of zelfs meerdere aanbieders in combinatie met mobiel betalen. Iemand die koffie koopt bij AH, Plus en Starbucks benaderen met gerichte koffie aanbiedingen gebaseerd op het totale aankoopgedrag en niet dat van alleen de supermarkt gaat de slag winnen.

Herman

Het gaat om Big data mensen.
Straks krijg je reclame op tv met een qr-code.
Kun je vanaf je tv gelijk het product bestellen door de qr code te scannen en te betalen.
Daarna vul je postcode en je huisnummer in.
vervolgens wordt je bestelling thuis bezorgd.
Gemak dient de mens.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond