
De belangrijkste lessons learned over verkoop via marktplaatsen
De consument shopt steeds meer online en marktplaatsen zitten daardoor in de lift. In deze paneldiscussie delen organisaties hun ervaring.
Steeds meer organisaties verschuiven hun verkoopmodel van wholesale naar het sellersmodel, met het oog op het spreiden van de risico’s. Hunkemöller en Smartwares Group zijn bekend met het verkopen via marketplaces en weten op deze wijze de zichtbaarheid van het merk te vergroten. Maar wat komt er allemaal kijken bij het verkopen via marketplaces, en waar moet je rekening mee houden?
De verschuiving richting marketplaces als Amazon en Bol.com heeft grote gevolgen voor de IT-processen, de logistiek en de klantenservice van bedrijven. Bovendien is verkoop via marketplaces niet iets wat je er even bijdoet. Het vergt inzet van dedicated professionals die nauw samenwerken met de accountmanagers van de marketplaces. Tot slot zoomen we in deze paneldiscussie in op het belang van reviews en ratings en hoe je daar met je assortiment op in kunt spelen.
Sprekers: Anne van Breen (werkt aan de ontwikkeling van het aanbod op third-party platformen en marketplacesbij Hunkemöller) en Sandra van der Meijs (Marketplace-specialist bij Smartwares Group en lid van de ShoppingTomorrow-expertgroep Marketplaces)
Host: Jorrit Steinz (oprichter van ChannelENgine)
Collectie: E-commerce Live
Nieuwe insights
Xsarus: zeven gamechangers die de webshop van 2030 bepalenBasic-Fit en AM Beyond maken mentale gezondheid bespreekbaar zonder marketingpraatVIA VAI en Bluebird Day bouwen aan schaalbare merkbeleving met Shopify PlusFabrique en Eidra over hoe een designsysteem je merk sneller, consistent en toekomstbestendig maakt[Podcast] Ronald Jan Schuurs: “Wie grote ambities heeft, heeft kans om internationaal te winnen”Gerelateerde artikelen


B2B-teams moderniseren commerce om los te komen van legacy-systemen

CMS-keuze voor complexe digitale projecten: WordPress versus Craft CMS
