
Man & Machine: hoe ‘digital’ je salesorganisatie verder helpt
Bij de verkoop van complexere producten die geconfigureerd moeten worden of waarbij sales moet adviseren, verloopt het bestelproces vaak totaal gescheiden van het online orderproces. Dat kost veel tijd en levert veel fouten op. Bovendien loop je kansen mis op het gebied van cross- en upselling, dataverzameling en informatievoorziening aan de klant.
Jans Graver van Propellor benadrukt het belang van één digitale architectuur voor het Quote-to-Cashproces waarin offline en online verkoop zo snel mogelijk worden samengebracht: digitaal gemak voor je klant, je organisatie en je leverancier. Een aantrekkelijke customer experience portal voor zowel offertes, bestellen, facturen, manuals als services naakt het orderproces zero-touch en fout-intolerant. Onafhankelijk onderzoek van de Boston Consulting Group geeft aan dat 15%-30% tijds- en kostenbesparing mogelijk is en dat zowel medewerkers als klanten tevredener zijn.
Spreker
Jans Graver, CEO Propellor
Host
Gerco van leeuwen, E-business Specialist Würth Nederland
Collection
B2B Digital
Nieuwe insights
Digital Product Passport: de datatransformatie waar niemand onderuit komt[Podcast] Paul Veugen: “In Europa zijn we te bang om te verliezen”AI-vertalingen voor het hoogseizoen: nut en toepassingen5 tips voor leidinggevenden die willen groeienVan niche naar multibrand: het succes achter een gecontroleerde schaalstrategieGerelateerde artikelen


10,000 orders, 1 shift: How Ravensburger freed up sales time

B2B growth the B2C way: Zeeman’s blueprint for digital success
