Man & Machine: hoe ‘digital’ je salesorganisatie verder helpt

Bij de verkoop van complexere producten die geconfigureerd moeten worden of waarbij sales moet adviseren, verloopt het bestelproces vaak totaal gescheiden van het online orderproces. Dat kost veel tijd en levert veel fouten op. Bovendien loop je kansen mis op het gebied van cross- en upselling, dataverzameling en informatievoorziening aan de klant.

Jans Graver van Propellor benadrukt het belang van één digitale architectuur voor het Quote-to-Cashproces waarin offline en online verkoop zo snel mogelijk worden samengebracht: digitaal gemak voor je klant, je organisatie en je leverancier. Een aantrekkelijke customer experience portal voor zowel offertes, bestellen, facturen, manuals als services naakt het orderproces zero-touch en fout-intolerant. Onafhankelijk onderzoek van de Boston Consulting Group geeft aan dat 15%-30% tijds- en kostenbesparing mogelijk is en dat zowel medewerkers als klanten tevredener zijn.

Spreker

Jans Graver, CEO Propellor

Host

Gerco van leeuwen, E-business Specialist Würth Nederland

Collection

B2B Digital

20,7K



Gerelateerde artikelen