Geplaatst door Zeelandnet

10 miljoenste advertentie op prikbord van ZeelandNet

De 10 miljoenste advertentie is op het prikbord van ZeelandNet gezet. Het gaat om “Rambo Pantserbeits Deur&Kozijn Dekkend RAL Grachtengroen Hoogglans” van een bedrijf uit Meliskerke dat verf verkoopt.
In juli van 2012 werd de 5 miljoenste advertentie op het prikbord van ZeelandNet gezet. Toen was het een advertentie van een autobedrijf dat zogenoemde veerbollen verkocht voor Citroëns. Op het prikbord komen elke dag zo’n 20.000 bezoekers. Sinds het begin zijn advertenties voor auto’s, meubels en dieren het populairst op het platform. Nog steeds zijn dit de meest bekeken rubrieken.

Grappenmakers
Af en toe verschijnen er ook bijzondere advertenties op het prikbord. Zo zetten grappenmakers het Nederlands elftal en het stadhuis van Vlissingen al eens te koop. En zette iemand de complete inboedel van diens ex-partner online voor een prikkie.

ZeelandNet begon in 1996 met het prikbord. Het idee was afgekeken van een supermarkt in Kamperland waar briefjes hingen met verkoopadvertenties op een prikbord. De eerste advertenties verschenen in november van dat jaar. Het ging onder meer om een SEGA Megadrive II van 150 gulden en een camper van 70.000 gulden. Tegenwoordig is ZeelandNet onderdeel van de telecomprovider en energieleverancier DELTA.

Advertenties per mail
ZeelandNet begon drie jaar eerder dan Marktplaats met het prikbord. De eerste advertenties moesten naar ZeelandNet worden gemaild, waarna medewerkers de advertenties handmatig op internet plaatsten. Later werd dit proces geautomatiseerd.