Geplaatst door Viadesk

13.000 huisartsen verenigd op vernieuwd platform van Viadesk social intranet

Amsterdam, 15 mei 2017 – In samenwerking met Viadesk social intranet hebben de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) en het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) op 10 mei j.l. hun geheel vernieuwde platform HAweb gelanceerd. HAweb is hét online, besloten netwerk dat huisartsen in staat stelt om kennis te delen en samen te werken met collega’s. Het nieuwe platform is gebruiksvriendelijker en persoonlijker en biedt meer mogelijkheden voor online samenwerking.

De LHV is de belangenbehartiger en spreekbuis van alle huisartsen in Nederland. Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) is de wetenschappelijke vereniging van huisartsen die zich sterk maakt voor een wetenschappelijk verantwoorde beroepsuitoefening en professionalisering van de beroepsgroep. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de exploitatie van HAweb. Het social intranet is vernieuwd om de huisartsen beter van dienst te zijn. Het doel is om met HAweb de samenwerking binnen de huisartsenzorg te vergemakkelijken en de beroepsgroep te verbinden, met elkaar en met hun beroepsverenigingen. Na een uitgebreide testfase is het nieuwe HAweb nu bereikbaar voor alle leden van zowel LHV als NHG.

Gebruiksvriendelijk en overal bereikbaar
Diederick Meinen van het HAweb-projectteam: “Als LHV en NHG hebben we HAweb in 2011 zelf ontwikkeld, als online netwerk voor alle huisartsen die bij onze verenigingen zijn aangesloten. Toen waren er nog nauwelijks standaardpakketten voor dit soort online platforms. Maar de technische mogelijkheden én de behoeften van onze leden veranderen razendsnel. Eigenlijk te snel voor ons om zelf bij te kunnen benen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een externe partij om de technologie bij in te kopen, zodat wij ons daar niet meer om hoeven te bekommeren en ons kunnen concentreren op de inhoud. Viadesk sloot goed aan bij wat wij zochten. Ze nemen ons de zorgen over de technologie uit handen en bieden een bewezen, veilig en betrouwbaar systeem. We hebben daardoor het vernieuwde HAweb niet alleen technisch, maar ook functioneel vernieuwd. De focus ligt nu echt op online samenwerking en kennis delen; de hele inrichting van het platform is daarop gericht. En dan werkt het ook nog eens een stuk gemakkelijker en overzichtelijker dan voorheen. We denken dat we huisartsen hiermee nog beter kunnen ondersteunen in het delen van kennis met hun collega’s door het hele land.”

Verbinden in een vertrouwde en veilige omgeving
Viadesk managing director Mujibor de Graaf: “Wij zijn er trots op een bijdrage te mogen leveren aan de nieuwe manier van werken binnen de huisartsenzorg. Wat ons betreft is samenwerking en kennisdeling pas echt mogelijk wanneer het social intranet toegankelijk is voor iedereen én is opgezet vanuit de behoefte van de gebruiker. Het is mijn overtuiging dat de huisartsen het vernieuwde HAweb zullen ervaren als een platform dat volledig aansluit bij dat gedachtegoed. Naast diverse nieuwe en verbeterde functionaliteiten heeft dat twee belangrijke redenen: personalisering van de startpagina – waardoor de informatie relevant wordt voor de individuele gebruiker – en de vernieuwde moderne vormgeving, die zich volledig aanpast aan de gebruiker en het apparaat van diens voorkeur. Zo kunnen de huisartsen delen en samenwerken op ieder gewenst moment vanaf iedere gewenste locatie.“

Over Viadesk
Viadesk werd in 1999 opgericht en groeide sindsdien uit tot een volwaardig social intranet in de cloud, bereikbaar via PC, mobiel en tablet. Via het platform werken collega’s eenvoudig en veilig met elkaar samen door op een centrale plek documenten te delen, te discussiëren, te netwerken en aan projecten te werken. Met vestigingen in Amsterdam en Keulen dient Viadesk zo’n 200.000 gebruikers in zowel de profit- als non-profitsector. Klanten zijn onder andere De Gemeente Amsterdam, CCV, BCT, Koninklijke Boom uitgevers, Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung (DGUV), Ministerie van Veiligheid en Justitie en VNG. Kijk voor meer informatie op www.viadesk.nl.