Geplaatst door Zscaler

Zscaler-onderzoek: legacy-netwerken maken Office 365-implementaties problematisch

Amsterdam – Zscaler, Inc., leider op het gebied van cloudbeveiliging, deelt zijn ‘2019 Office 365 Migration Survey’-resultaten die inzicht bieden in de problemen die organisaties ervaren met Office 365. De onderzoeksresultaten laten zien dat gateway appliance upgrades en buitensporige network latency zorgen voor grote vertraging bij implementaties van Office 365. 41 procent van de organisaties geeft aan dat overbezetting van het netwerk een grote impact heeft op de gebruikerservaring. Bijna de helft van de ondervraagden (49%) bekijkt de mogelijkheden van directe internetverbindingen om zo netwerkproblemen op te lossen, zoals het verminderen van overbezetting en het voorkomen van latency als gevolg van het omleiden van internetverkeer.
Het onderzoek biedt ook inzicht in de drie voornaamste redenen voor de migratie naar Office 365:
  1. Verminderen van IT-complexiteit (60%)
  2. Verhogen van applicatie-betrouwbaarheid (52%)
  3. Verlagen van kosten (50%)
Desondanks geeft bijna 40 procent van de ondervraagde respondenten aan dat de behoefte om hun gateway appliances te upgraden de grootste vertrager is van hun Office 365-implementatie. Bij 63 procent van de ondervraagden lijdt de samenwerking in Office 365 onder de netwerkproblemen die zij ervaren. Dergelijke problemen met het netwerk vormen de reden waarom de Microsoft’s connectivity guidance directe internetverbindingen aanbeveelt, die verbinding met cloud services optimaliseren.
“Moderne cloud-applicaties vragen om moderne cloud-architecturen. Veel organisaties maken de fout om Office 365 te implementeren bovenop hun huidige legacy-netwerken, wat leidt tot een slechte gebruikerservaring en falende verbindingen”, zegt Punit Minocha, SVP of Business and Corporate Development bij Zscaler. “Office 365 is ontworpen om zo dicht mogelijk bij de gebruiker geplaatst te worden, maar traditionele netwerken kunnen datzelfde voordeel niet bieden.”
Onderzoeksmethode
In opdracht van Zscaler heeft TechValidate 250 Europese en Amerikaanse organisaties ondervraagd die Office 365 hebben uitgerold. Download het volledige rapport op de website van Zscaler.
Zscaler, ‘s werelds grootste security platform voor de cloud, helpt organisaties bij het succesvolle migraties naar Office 365, zonder obstakels. Zscaler versimpelt de implementatie en administratie, biedt een snelle gebruikerservaring, en maakt (dure) gateway security appliances overbodig.
————–
Over Zscaler
Zscaler stelt grote, wereldwijde organisaties in staat om veilig hun netwerken en applicaties te transformeren voor een mobile- en cloud-first wereld. De belangrijkste services, Zscaler Internet Access en Zscaler Private Access, zorgen voor snelle, veilige verbindingen tussen gebruikers en applicaties, ongeacht apparaat, locatie of netwerk. Zscaler-services zijn 100% cloud-gebaseerd en bieden de eenvoud, verhoogde beveiliging en verbeterde gebruikerservaring die traditionele appliances of hybride oplossingen niet kunnen evenaren. Zscaler wordt gebruikt in meer dan 185 landen en heeft een multi-tenant, gedistribueerd cloudbeveiligingsplatform dat duizenden klanten beschermt tegen cyberaanvallen en dataverlies. Meer informatie is te vinden op zscaler.com of volg ons op Twitter via @zscaler.