Industry Wire

Geplaatst door DDMA

De DDMA lanceert Social Maturity Test

Amsterdam, 10 September 2018 – Vandaag lanceert DDMA de vernieuwde Social Maturity Test. De online test geeft inzicht in hoe volwassen organisaties zijn qua social marketing, waar kansen liggen en hoe zij het doen ten opzichte van concurrenten in de markt. Er wordt onder andere gekeken naar verantwoordelijkheid, kennis, tooling, KPI’s, data, privacy, ethiek, contentcreatie, service, sales en branding.

Vergelijking met de markt
Deelnemers aan de Social Maturity Test krijgen inzicht op welk niveau hun organisatie acteert op de onderwerpen organisatie, data en activiteiten. Tegelijkertijd ontvangen zij direct inzicht hoe zij presteren ten opzichte van de markt.

Social marketing en zakelijke doelstellingen
De DDMA Commissie Social Marketing heeft de Social Maturity Test ontwikkeld om organisaties te helpen bij het verder professionaliseren van hun social marketing. Het hoofddoel is om de mate waarin social marketing bijdraagt (of gaat bijdragen) aan het realiseren van zakelijke doelstellingen te vergroten. Middels de test ontdekken organisaties hoe zij presteren op misschien wel hét belangrijkste digitale kanaal.

Direct advies

Deelnemers ontvangen direct concrete adviezen, passend bij de huidige situatie, om de volgende stap te zetten. Deze adviezen zijn gebaseerd op de brede ervaring van leden van de DDMA Commissie Social Marketing, die werkzaam zijn bij ING, KPN, PostNL, Unicef, Addurance, Goud Uberconnected, Nochii Online Marketing en Your Social. Deze adviezen zijn handig om intern inzichtelijk te maken waarom en hoe social marketing verder ontwikkelt kan worden.

“Het is voor elk bedrijf ontzettend belangrijk om in de gaten te blijven houden hoe volwassen je bent op het gebied van social media. Je kunt het je niet permitteren om een trend over het hoofd te zien en daarmee kostbare omzet of merkwaarde mis te lopen. Met de maturity test van DDMA hebben we een goede benchmark en weten we hoe we er als bedrijf op het gebied van social voor staan”, aldus Jan Roos, Social Media Manager bij PostNL en lid van de DDMA Commissie Social Marketing.

###

Over de DDMA Commissie Social Marketing

De DDMA Commissie Social Marketing brengt de experts van Nederland op het gebied van social bij elkaar. Deze commissie, van de branchevereniging voor data en marketing, is een onafhankelijk kennisplatform dat door kennis uit te wisselen de branche naar een hoger niveau wil brengen. Met dat doel organiseert de commissie onder andere initiatieven als Social kenissessies, de Reclame Code Social en de Social Maturity Test.

Over DDMA

DDMA is dé branchevereniging voor data en marketing, met als doel om de branche naar een hoger niveau te brengen. De 330 leden van DDMA brengen en delen kennis over de inzet van data en technieken om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor onze leden onderzoeksprogramma’s, netwerk- en kennisbijeenkomsten. Het team van juristen adviseert de leden en de branche over de ontwikkelingen in de wetgeving. Ook geeft de DDMA de branche een stem richting de stakeholders in Den Haag en Brussel met betrekking tot de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht