Geplaatst door Greenchoice

Greenchoice is klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland 2022

ROTTERDAM, 20 mei 2022 – Greenchoice is opnieuw branchewinnaar geworden van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022. Greenchoice heeft de hoogste score van de branche Energie in het grootste onafhankelijke, doorlopende onderzoek naar klantvriendelijkheid van Nederland en mag zich nu de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland 2022 noemen.

Met een gemiddeld klantcijfer van 7,70 bleef Greenchoice de vier andere genomineerden in de branche voor: Essent (7,63), Vattenvall (7,44), Budget Energie (7,28) en Eneco (7,25). Greenchoice is al 9 jaar op rij de winnaar van Het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de branche Energie.

Onafhankelijke prijs op basis van continu onderzoek

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse. Organisaties kunnen zich niet zelf aanmelden of hun klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee.

In totaal deden bij deze 15e editie van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 321 organisaties mee. Twee weken geleden werden de 50 genomineerden uit 10 branches bekendgemaakt, met goede doelen als buitencategorie.

Op 20 mei maakt MarketResponse de branchewinnaars bekend én de overall winnaar. Het programma The Friday Move van BNR Nieuwsradio met Wilfred Genee doet verslag van de verkiezing.

—————–

Noot voor redacties (niet voor publicatie)

Over Greenchoice

Al meer dan 20 jaar brengt Greenchoice groene energie en bosgecompenseerd gas dichterbij. De duurzame energieleverancier heeft ruim 600.000 klanten en levert uitsluitend Nederlandse groene stroom en bosgecompenseerd gas. Ook helpt Greenchoice bij het besparen van energie en biedt klanten hulp bij het zelf opwekken van groene stroom. Zo versnelt de energietransitie en laat Greenchoice groene keuzes werken voor iedereen. Voor meer informatie: http://www.greenchoice.nl/

Informatie over het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland vindt u hier. Expert customer insights Gerrit Piksen van MarketResponse kan u meer vertellen over het onderzoek en de verkiezing.