Geplaatst door Alibaba

Amsterdam, 4 oktober – ViaEurope heeft Alibaba Cloud, de digitale spil van Alibaba Group, gekozen als clouddienstverlener voor het bouwen van een logistiek infrastructuur- en managementsysteem in Europa.

Daarnaast werken de partijen met elkaar samen aan efficiëntere logistieke voorzieningen. Dit moet tegemoetkomen aan de groeiende vraag van Europese klanten rondom de e-commercesector, die steeds internationaler wordt.

“We zijn blij dat onze cloud computing-diensten een bijdrage kunnen leveren aan ViaEurope’s gedigitaliseerde logistieke infrastructuur”, aldus Raymond Ma, General Manager Europa voor Alibaba Cloud Intelligence. “Met behulp van de digitale technologische kennis en logistieke expertise van beide partijen is een oplossing gevonden die Europese klanten een betrouwbare en kosteneffectieve optie biedt voor de logistieke uitdagingen op het gebied van e-commerce.”

Patrick Heisiph, Chief Technology Office bij ViaEurope: “We hebben een betrouwbare en flexibele partner nodig die de infrastructuur van ons groeiende bedrijfsaanbod kan verzorgen. De diverse, innovatieve en toonaangevende producten van Alibaba Cloud passen goed bij ons evoluerende applicatie-ecosysteem. De digitale positie van Alibaba Cloud in de APAC-regio stelt ViaEurope in staat om een nog stabielere en snellere service te bieden aan onze Chinese klanten.”

Met de betrouwbare producten van Alibaba Cloud, waaronder netwerk, beveiliging, en cloud-native database, kan ViaEurope haar in-house, cloud-based multi-sided logistieke platform blijven vernieuwen en uitbreiden. Nu worden verschillende onderdelen van e-commerce, zoals de logistieke keten, verzending, facturering, clearing, BTW en last mileleveringsservice, al met elkaar verbonden. Alibaba Cloud optimaliseert de logistieke oplossingen van ViaEurope met een kostenefficiënt IT-systeem. Alibaba Cloud helpt ViaEurope eveneens om kansen voor bedrijfsgroei vast te leggen met inzichten die zijn gebaseerd op intelligence.

Uit onderzoek blijkt dat internationale leveringen blijven toenemen en dat klanten snellere en betrouwbaardere verzendingen willen. Door deze toename hebben Alibaba Cloud en ViaEurope met elkaar faciliteiten opgezet voor een internationale logistiek. Dit laat zien dat beide bedrijven complexe logistieke e-commerce vraagstukken weten aan te pakken. De bundeling van de digitale kracht van Alibaba Cloud met de logistieke infrastructuur van ViaEurope moet de internationale verzendingen van Europese klanten ten goede komen.

Dankzij de combinatie van moderne technologie en toegewijde dienstverlening heeft ViaEurope haar e-logistiek en clearance vernieuwd, waardoor wereldwijde e-commerce naar Europa makkelijker wordt. ViaEurope, gevestigd in Nederland, investeerde in e-hubs. Deze magazijnen bevatten de nieuwste technologieën op het gebied van sorteren, scannen en pakketverwerking zoals RFID. Deze e-hubs zijn volledig gericht op internationale e-commerce logistiek en bevinden zich naast Amsterdam in Luik (België) en Budapest (Hongarije).

Alibaba Cloud, volgens Gartner ’s werelds twee na grootste aanbieder van cloud diensten, verzorgt voor Europese klanten een betrouwbare cloud service voor digitale transformatie. Deze service voldoet aan de vraag vanuit hele diverse sectoren, van detailhandel tot logistiek en auto’s tot games.

Over ViaEurope
ViaEurope is een e-logistiek bedrijf dat is gevestigd in Amsterdam. Hoewel het al vijf jaar actief is op het gebied van technologie en logistiek, opereert en groeit het bedrijf nog steeds met een start up-mentaliteit. Technologie vormt de kern van de bedrijfsstrategie. ViaEurope verwerkt meer dan 350 ton of meer dan 300.000 e-commerce pakketten per dag. Het grootste deel van het volume komt via lucht, zee, spoor en weg en wordt verder verzonden via de aangesloten magazijnen of e-hubs op Amsterdam Schiphol Airport, de luchthaven van Luik en Boedapest in Hongarije. Kijk voor meer informatie op viaeurope.comen LinkedIn.

Over Alibaba Cloud
Alibaba Cloud (www.alibabacloud.com), opgericht in 2009, is het digitale technologie en intelligence centrum van Alibaba Group. Het biedt klanten over de hele wereld een compleet pakket aan clouddiensten, met daarin onder meer cloud computing, database en opslag, netwerkvirtualisatie, large-scale computing, beveiliging, beheer van applicaties, big data-analyse, machine learning en IoT-diensten. Alibaba is sinds 2018 de op een na toonaangevendste IaaS-provider wereldwijd, aldus het IDC. Alibaba is de op twee na grootste IaaS-provider ter wereld en de grootste in Azië naar omzet gemeten in Amerikaanse dollars, volgens Gartner.