Industry Wire

Geplaatst door 5PM

5PM ontwikkelt YouTube Marketing Academy voor verfmerken van AkzoNobel wereldwijd

YouTube Agency 5PM gaat wereldwijd alle marketeers van AkzoNobel trainen op het gebied van YouTube-marketing. Hiervoor heeft het bureau speciaal een online YouTube Marketing Academy ontwikkeld speciaal. 5PM kan hierdoor grote groepen medewerkers op verschillende locaties trainen en support bieden. Wat in begin 2019 is begonnen met een partnership voor de Nederlandse markt (Flexa), is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde samenwerking met alle verfmerken van AkzoNobel (Flexa, Sikkens, Levi’s en Dulux).

In 2019 is 5PM begonnen met het optimaliseren van het YouTube-kanaal van Flexa. Door de sterk verbeterde resultaten van dit project en het toenemende belang van YouTube voor alle verfmerken van AkzoNobel (waaronder Flexa, Sikkens, Levi’s en Dulux) is besloten om de samenwerking wereldwijd voort te zetten en uit te bouwen. Door de 5PM YouTube Marketing Academy krijgen alle marketeers van AkzoNobel toegang tot de kennis om meer succes met YouTube te behalen. De Academy legt stap voor stap uit hoe organisaties YouTube effectiever en slim kunnen inzetten. Iedereen kan de lessen volgen in zijn of haar eigen tempo en locatie. De online Academy zit boordevol YouTube-stappenplannen, checklists en handige gidsen.

Kim Potters, Director Global Marketing Communications AkzoNobel: “Voor de verfmerken van AkzoNobel is YouTube ontzettend waardevol. Steeds vaker is YouTube hét startpunt van een nieuwe verfklus voor consumenten. Mensen hebben best wat onzekerheden over verven. Daar proberen we consumenten bij te helpen, naast het creëren van awareness voor onze merken. In samenwerking met 5PM behalen we impactvolle YouTube-resultaten op het gebied van help-content en met de YouTube Marketing Academy trainen we al onze marketing specialisten, zodat zij op een succesvolle manier YouTube kunnen inzetten.”

Peter Minkjan, co-founder 5PM: “Met onze YouTube Marketing Academy trainen wij alle marketeers van AkzoNobel wereldwijd, met een eigen online trainingsomgeving en lessen die toegespitst zijn op hun branche. Zo hebben we o.a. het Braziliaanse en Zuid-Oost Aziatische-team geholpen met advies en de kanalen in meerdere landen geoptimaliseerd, zodat de bestaande videocontent beter rankt in YouTube en Google. Daarnaast hebben we een wereldwijd data-onderzoek gedaan naar de meest populaire onderwerpen rondom verf op YouTube. Op basis van dit onderzoek hebben we een blauwdruk ontwikkeld waarmee iedere markt aan de slag kan met de meest relevante onderwerpen in video’s.”

Meer informatie: www.team5pm.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht