Geplaatst door Verint

Verint neemt Contact Solutions over

Amsterdam, 3 maart 2016Verint® Systems, Inc. (Nasdaq: VRNT) neemt Contact Solutions, leverancier van realtime contextuele oplossingen voor klantenservice, over. Hiermee zet Verint zijn missie voort om het Actionable Intelligence®-platform wereldwijd toonaangevend te maken. Dit platform geeft organisaties de noodzakelijke inzichten op basis waarvan zij kunnen anticiperen, reageren en actie ondernemen.

Met Contact Solutions breidt Verint het Customer Engagement Optimization-portfolio uit met cloudoplossingen die zelfservicediensten via spraak en mobiel verbeteren. Dit gebeurt door automatisering en personalisatie op basis van analytics. Door de samenvoeging van de uitgebreide zelfservicemogelijkheden van Contact Solutions met Verints geavanceerde oplossingen voor klantanalyse, engagementsmanagement en workforce-optimalisatie breidt Verint de omnichannel engagementsmogelijkheden voor bedrijven uit.

De behoefte aan omnichannel klantengagement met nieuwe, innovatieve zelfserviceapplicaties komt voort uit het groeiend gebruik door consumenten en bedrijven van social media,  mobiele apparaten en nieuwe digitale technologieën. “Wij geloven dat binnen organisaties de vraag naar dit soort oplossingen voortkomt uit de behoefte naar informatie waarmee ze meer betrokken werknemers en meer gepersonaliseerde klantervaringen kunnen creëren”, zegt Elan Moriah, directeur van Verint Enterprise Intelligence Solutions en Verint Video,  Situation Intelligence Solutions.

De combinatie van Contact Solutions en Verint is een meerwaarde voor de klanten van beide bedrijven. Verint-klanten – inclusief ’s werelds grootste en snelst groeiende organisaties – kunnen hun activiteiten in omnichannel klantengagement uitbreiden met cloudoplossingen voor spraak- en mobiele zelfservice. Het klantenbestand van Contact Solutions – waaronder zowel commerciële bedrijven als organisaties in de publieke sector – krijgt toegang tot Actionable Intelligence met toonaangevende oplossingen om klantengagement te optimaliseren.

Maak het persoonlijk

Toekomstgerichte organisaties begrijpen de waarde van gepersonaliseerde en contextueel relevante interacties die zorgen voor betere klantervaringen en meer loyaliteit. De personaliseringsengine van Contact Solutions wordt ondersteund door betrouwbare analytics. De engine analyseert de callflow en het tempo van interacties en past die aan het gedrag van de beller aan. Bijvoorbeeld: als een beller in een menu uit een aantal opties het meest de optie ‘rekeningsaldo’ selecteert, detecteert de personaliseringsengine dit gedrag en past het menu aan, zodat ‘rekeningsaldo’ altijd de eerste optie is, die de beller krijgt. Dit bespaart tijd en moeite, en levert betere klantervaringen. Deze automatisering en de kortere telefoongesprekken verlagen de interactiekosten van het bedrijf.

Geavanceerde mobiele zelfservice en engagement

De opkomst van ‘digital first’-benaderingen binnen klantengagement heeft de deur geopend voor consumentengagement in elk moment van de customer journey. Dankzij het wijdverspreide gebruik van smartphones is mobiele zelfservice groeiende in populariteit. Om te voldoen aan de vraag van de klant en van de veranderende markt, biedt Contact Solutions My:Time: zijn gepatenteerde platform voor digitaal engagement. Deze cloudoplossing breidt engagementsoptimalisering uit tot smartphones, tablets en pc’s. Met de geavanceerde messaging-functionaliteit over meerdere kanalen stelt de oplossing klanten in staat een digitale interactie te starten op het ene apparaat en ermee verder te gaan op een ander apparaat. Dit zorgt voor continuïteit en voortdurende personalisering van interacties. De My:Time App2Agent-functie brengt mobiele klantenservice nog een stap verder door een naadloze overgang van zelfservice naar liveservice in staat te stellen binnen een mobiele app, mobiel internet of webapplicatie.

De strijd tegen contactcenterfraude

Contact Solutions voegt ook functies toe aan Verints oplossingen die gericht zijn op het verminderen van risico’s, het herkennen van fraude en het verminderen van verlies. Zo vullen de mogelijkheden van Contact Solutions Verints Identity Authentication en Fraud Detectionaan. Dit is een innovatieve technologie die met passieve spraakbiometrie de stemkenmerken van frauduleuze bellers in kaart brengt en hen herkent – en bellerauthenticatie sneller, makkelijker en veiliger maakt. De geavanceerde ‘upstream-fraudedetectie’-functionaliteit van Contact Solutions wordt ondersteund door geavanceerde analytics. Hiermee is verdacht belgedrag binnen spraakzelfservice-interacties te identificeren. Wanneer potentieel bedreigende interacties tevoorschijn komen, waarschuwt het systeem gebruikers voor problemen en zorgt voor passende reacties.

Over Contact Solutions

Contact Solutions is toonaangevend leverancier van cloudoplossingen voor spraak- en mobiele klantenservice. Met een focus op klantengagement zonder dat het de klant extra moeite kost, en dat daarnaast ook duurzaam is voor het bedrijf, helpen de oplossingen van Contact Solutions inspanningen te verminderen dankzij zeer gepersonaliseerde zelfservice en ervaringen die worden bijgestaan door agents – alles voor het gemak van de klant. Dankzij businessinzichten om klantenservice continu te verbeteren en te optimaliseren helpt Contact Solutions moderne bedrijven uitstekende resultaten te behalen tegen aantrekkelijke prijzen, terwijl het tegelijkertijd mogelijk is om snel aan te passen aan snel veranderende eisen van de klant. Lees meer op www.contactsolutions.com.

Over Verint Systems, Inc.

Verint® (Nasdaq: VRNT) loopt wereldwijd voorop in het leveren van Actionable Intelligence®-oplossingen. Actionable Intelligence is essentieel in een dynamische wereld van enorme informatiegroei. Het geeft organisaties essentiële inzichten en stelt beleidsmakers in staat te anticiperen, te reageren en actie te ondernemen. De Actionable Intelligence-oplossingen van Verint helpen organisaties drie belangrijke uitdagingen aan te pakken: optimalisatie van customer engagement, security intelligence, en fraud, risk en compliance. Meer dan tienduizend organisaties in ruim 180 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100-bedrijven – vertrouwen op de Verint-oplossingen voor het verbeteren van hun prestaties en het veiliger maken van de wereld.

Meer informatie is te vinden op: http://nl.verint.com/.