Industry Wire

Geplaatst door Visa

76% Nederlandse Black Friday-shoppers jaagt op Sinterklaas- en kerstcadeaus

Amsterdam, 23 november 2023 – Vier op de tien consumenten in Nederland (41%) zijn van plan om online aankopen te doen op actiedagen zoals Black Friday en Cyber Monday. Van de jongvolwassenen (18 tot 35 jaar) is dit zelfs 68 procent. Meer dan driekwart van alle Black Friday-kopers (76%) wil deze actiedagen gebruiken om Sinterklaas- en kerstcadeaus te kopen. Dit blijkt uit een representatief marktonderzoek* van Visa in samenwerking met Forsa. Het budget voor de koopjesjacht tijdens Black Friday en Cyber Monday lijkt ondanks de inflatie weinig te veranderen; bijna driekwart (71%) verwacht dit jaar hetzelfde als of zelfs meer dan vorig jaar uit te geven.

Deze actiedagen trekken echter niet alleen koopjesjagers aan; Jos van de Kerkhof, Country Manager van Visa in Nederland, waarschuwt voor toenemende fraudepogingen rond Sinterklaas en Kerstmis. “Het is belangrijk dat consumenten zich bewust zijn van de risico’s rondom populaire dagen als deze. Voor ons is het een belangrijke taak om consumenten te beschermen en hen tegelijkertijd aan te moedigen om alert te zijn bij het online winkelen”, aldus Jos. “Er zijn enkele eenvoudige regels voor meer veiligheid die iedereen moet volgen bij het online winkelen.”

De volgende tips helpen om jezelf te beschermen bij het online winkelen:

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht