9 nieuwe leden voor DDMA in tweede kwartaal 2023

Amsterdam, dinsdag 11 juli 2023 – In het tweede kwartaal van 2023 mocht DDMA, branchevereniging voor data en marketing, 9 nieuwe leden verwelkomen. Onder meer A.S. Watson, de Heeren van Veertig Plus en Skydreams sloten zich aan. Hiermee zet de branchevereniging de groei uit het eerste kwartaal van het jaar voort.
De volgende organisaties sloten zich eveneens aan bij DDMA: AS Kwadraat, OnMarc, Virtually Human, Fairshare, EBT-Solutions en Mandad e-mailmarketing.
DDMA-leden staan vooraan in de AI-beweging
De nieuwe leden sluiten zich aan bij een netwerk van organisaties die vooroplopen op het gebied van Artificial Intelligence (AI). Dat komt terug uit de recent verschenen DDMA Barometer 2023 waaruit bijvoorbeeld blijkt dat marketingteams sectorbreed nog weinig heil zien in de praktische toepassing van AI. Specifiek binnen de DDMA-achterban denk men daar heel anders over; zij zien wél een grote rol voor AI weggelegd binnen het marketingvak.
Over DDMA
DDMA is de grootste branchevereniging voor data-driven marketing, sales en service in Nederland. Wij zijn een netwerk van adverteerders, non-profits, uitgevers, bureaus en techleveranciers, die data op een innovatieve en verantwoorde manier gebruiken voor interactie met consumenten. Met kennis en advies helpen wij onze leden om datagedreven en klantgericht te werken en een visie te ontwikkelen ten aanzien van datagebruik en het omgaan met wetswijzigingen. Ook geven we onze leden een stem in Den Haag en Brussel en professionaliseren we de sector door zelfregulering te bevorderen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.