Industry Wire

Geplaatst door StepOrange

ABSI neemt non-profit applicatie Converse over van StepOrange

HOUTEN – Salesforce Partner ABSI heeft per 1 juni 2017 de Converse applicatie overgenomen van StepOrange. Beide bedrijven blijven de Salesforce app voor non-profitorganisaties samen verder ontwikkelen. StepOrange focust zich daarbij op de betaalverwerkende functionaliteit, en ABSI concentreert zich op uitbreiding en optimalisatie van de CRM-functionaliteit van de applicatie. Converse is in drie jaar tijd uitgegroeid tot een belangrijk platform voor non-profits met klanten als Amnesty International, Giro555, UNHCR, Natuurmonumenten, De Waddenvereniging, Open Door, Compassion en het CDA.

Bas Visser, oprichter van StepOrange en bedenker van Converse: “Bij de start van StepOrange, drie jaar geleden, was het ons doel Salesforce CRM beschikbaar te maken voor iedere wereldverbeteraar, de non-profit sector te helpen innoveren en impact altijd te laten prevaleren boven winst. Het succes van die aanpak blijkt uit de meer dan 50 internationale klanten die ons en Converse inmiddels hun vertrouwen hebben gegeven. Iets waar we heel dankbaar voor zijn. Juist om hen te helpen bij hun verdere groei hebben we deze nieuwe samenwerking opgezet. Zo bouwen we efficiënt verder aan een nog krachtiger tool voor de sector.”

Converse

Converse groeide in de afgelopen drie jaar uit tot een applicatie die de kernprocessen voor goede doelen- en ledenorganisaties ondersteunt. De applicatie bestaat uit twee diep verweven elementen: CRM-functionaliteit en payment processing. Door de overname is de verdere ontwikkeling van beide elementen geborgd, met als doel fondsen- en ledenwervende organisaties nóg beter te ondersteunen.

Visser: “We zien nog zó veel ontwikkelingsmogelijkheden voor Converse en we denken dat we deze innovaties het beste kunnen realiseren door de ontwikkeling nu te verdelen tussen ABSI en StepOrange.”

ABSI

Doubi Ajami, algemeen directeur van ABSI: “Ik ben erg blij en enthousiast over de samenwerking met StepOrange. Met Converse kunnen we actief zijn in de non-profit sector en bijdragen aan een betere wereld door non-profitorganisaties efficiënter te laten werken. We willen onze technische kennis graag inzetten om hen te helpen hun doelen te bereiken.”

ABSI was in 2002 de eerste Salesforce partner in de Benelux. De organisatie heeft meer dan 100 medewerkers verdeeld over kantoren in België, Nederland, Frankrijk en Sri Lanka. ABSI neemt de Converse-applicatie en alle bijbehorende klantverplichtingen van StepOrange over. Klaas Jansen stapt over van StepOrange naar ABSI om hier als Customer Succes Manager de continuïteit naar klanten en implementatiepartners te verzekeren.

StepOrange

StepOrange is een snelgroeiende ISV (Independent Software Vendor) op het gebied van FinTech en gespecialiseerd in het ontwikkelen van applicaties op de Salesforce App Cloud. Als FinTech-bedrijf legt het zich toe op het verwerken van eenmalige en wederkerige betalingen voor zowel de profit- als non-profitsector. Zo wordt de door StepOrange ontwikkelde PaymentHub niet alleen ingezet als Customer Payment Management oplossing binnen Converse, maar ook voor vele andere applicaties, zoals Salesforce CPQ en Sage Live.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht