Accenture investeert in WEVO om organisaties sneller inzicht te geven in klantbehoeften
Accenture kondigt een strategische investering aan in WEVO , een AI-gedreven platform voor klantonderzoek. Met het WEVO-platform kunnen bedrijven gedrag simuleren en valideren voordat ze nieuwe producten en diensten lanceren. De investering, geleid door Accenture Ventures , zal de unieke mogelijkheden van WEVO integreren binnen Accenture Song’s GrowthOS. Dit is een eigen platform dat klanten helpt klantbehoeften sneller en met meer vertrouwen om te zetten in schaalbare inkomsten.
De samenwerking richt zich op een van de grootste uitdagingen voor bedrijven: het tempo van veranderende klantverwachtingen. Driekwart van de klanten verwacht dat organisaties sneller inspelen op hun behoeften. Daarbij kunnen organisaties zich lange ontwikkeltrajecten en duur giswerk niet meer veroorloven.
Het platform van WEVO laat teams waarde proposities en productervaringen snel testen met zowel gesimuleerde persona’s als echte gebruikers. Binnen enkele uren, in plaats van weken, levert generatieve AI inzicht in gedrag. Zo kunnen organisaties onderbouwd kiezen welke ideeën kansrijk zijn, sneller naar de markt gaan en hun investeringen beter laten renderen.
“In de huidige markt gaat groei verloren door de kloof tussen ideeën en resultaten,” zegt Patritia Pahladsingh, CEO en Managing Director van Accenture Song Nederland. “Door WEVO in GrowthOS te integreren helpen we onze klanten om sneller ideeën te toetsen bij klanten, scherpere keuzes te maken en consistente klantervaringen te creëren.”
WEVO, opgericht in 2017, combineert consumenteninzichten met AI-simulaties om te voorspellen hoe doelgroepen reageren op nieuwe concepten en campagnes, nog vóór de lancering. Wereldwijde merken gebruiken het platform om productontwikkeling, digitale ervaringen en marketingstrategieën beter af te stemmen op wat klanten echt willen.
“We hebben WEVO opgericht vanuit de overtuiging dat de combinatie van menselijk inzicht en de snelheid van AI de manier waarop organisaties innoveren fundamenteel kan veranderen,” zegt Nitzan Shaer, medeoprichter en CEO van WEVO. “De investering van Accenture bevestigt die visie. Samen stellen we teams wereldwijd in staat om nieuwe producten en campagnes sneller en met meer zekerheid te lanceren. Met oog voor verantwoordelijkheid en altijd in lijn met wat klanten echt willen, nog vóórdat iets live gaat.”
WEVO sluit zich aan bij Project Spotlight van Accenture Ventures. Dit geeft snelgroeiende bedrijven toegang tot de diepgaande domeinexpertise en wereldwijde klantenkring van Accenture, waardoor ze sneller opschalen en hun missie kunnen realiseren. De voorwaarden van de investering zijn niet bekendgemaakt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.