Geplaatst door Acquia

Acquia versterkt beveiligingsaanpak met ISO 27001-certificering

Amsterdam, 22 januari 2016 – Acquia, het bedrijf voor digitale ervaringen, ontvangt het ISO 27001-certificaat voor databeveiligingsmanagement voor Acquia Cloud Enterprise. Dit bekrachtigt zijn uitgebreide beveiligingstoepassingen voor digitale ervaringen. ISO 27001 wordt gezien als de internationale standaard voor beveiliging van, en compliance voor cloudstructuren van bedrijven. De certificering bevestigt dat Acquia voldoet aan de strenge en specifieke compliance-eisen van zijn internationale gebruikers.

In het digitale tijdperk verandert het landschap van beveiligingsdreigingen voortdurend. Acquia biedt zijn klanten een veilig, robuust platform, zowel door ontwerp en aanvullende beveiligingsproducten en

-diensten, alsook door het portfolio van compliance-audits van derde partijen. Acquia investeert stevig in zijn beveiligingsprogramma; onafhankelijke certificaten als ISO 27001 bevestigen dat de uitvoering van beveiliging door Acquia voldoet aan internationaal aanvaarde standaarden voor het beschermen van gegevens in de cloud.

“We hebben voor elke laag van onze infrastructuur de beste technieken en controlemechanismen gebouwd. Dat we dit met HIPAA-, SOC 1-, SOC 2-, PCI-DSS-audits en vanaf nu ook met ISO 27001 continu toetsen, getuigt van onze betrokkenheid om op bedrijfsniveau beveiliging te bieden op ons open-cloudplatform”, zegt Alan Nugent, CISO en senior vicepresident beveiliging, risico’s en compliance bij Acquia.

ISO/IEC 27001:2013 (ISO 27001) is een internationaal erkende beveiligingsstandaard die voortborduurt op de implementatie van een databeveiligingsmanagementsysteem (‘information security management system’ of ISMS). Het systeem is een beveiligingsraamwerk van beleid, procedures en protocollen, en omvat administratieve, fysieke en technische beveiliging om databeveiligingsrisico’s te beheren voor  interne data en klantgegevens.

Acquia biedt uitgebreide mogelijkheden voor het bouwen en leveren van digitale ervaringen. Acquia biedt beveiligingselementen voor het leveren ervan, inclusief nauwkeurige toegangscontrole, tweestapsverificatie, penetratietesten, inbreukdetectie, security event monitoring en nog veel meer. Zie een vergelijkingslijst van beveiligingselementen op Acquia.com.

Acquia zal jaarlijks surveillance-inspecties uitvoeren en zich elke drie jaar opnieuw laten certificeren om de doorlopende compliance te verifiëren en de beveiligingsstandaarden die door ISO 27001 zijn opgesteld, te behouden.

“Het verkrijgen van het ISO 27001-certificaat is een enorme prestatie”, zegt Ryan Mackie, senior manager en uitvoerend directeur ISO-certificering bij BrightLine CPAs and Associates, Inc. “Het certificaat toont aan dat een organisatie serieus bezig is met databeveiliging door middel van een ISMS dat databeveiligingsrisico’s kan identificeren, aanspreken en beperken, en tegelijkertijd de mogelijkheden voor continue verbeteringen niet uit het oog verliest. We feliciteren Acquia met deze prestatie en prijzen de organisatie voor het zich toe-eigenen van deze internationaal erkende en geaccepteerde standaard binnen hun compliance-basis.”

De certificering is uitgereikt door de International Standard Organisation (ISO) en International Electrotechnical Commission (IEC). De audit evalueerde het databeveiligingsprogramma van Acquia voor Acquia Cloud Enterprises en Acquia Cloud Site Factory, en is uitgevoerd door BrightLine CPAs and Associates, Inc. in Tampa, Florida.

Over Acquia
Acquia is het bedrijf voor digitale ervaringen. Meer dan vierduizend organisaties, waaronder Intuit, Warner Music Group en Stanford University, transformeren hun digitale aanwezigheid met Acquia’s open-cloudplatform. Wereldwijd vertrouwen tweeduizend bedrijven, regeringsinstanties en ngo’s op Acquia om nieuwe inkomsten te creëren, kosten te verlagen en beter in contact te komen met doelgroepen door middel van content,  community, commerce en context.

Voor meer informatie, bezoek www.acquia.com