Adcrowd gaat markt van webshopplatformen bedienen

Adcrowd heeft een unieke samenwerking afgesloten met webwinkelplatform SEOshop, waardoor het self-service retargetingplatform van Adcrowd beschikbaar wordt voor de huidige 8.500 webwinkels die klant zijn bij SEOshop. Het doel van de samenwerking: retargeting een commodity maken voor middelgrote maar ook kleinere webwinkels.

Retargeting is nog steeds een relatief onbekend begrip onder veel webwinkeleigenaren. Ondanks dat 85% van de grootste webwinkels in Nederland retargeting inzetten, is dit percentage bij de overige webwinkels slechts 9%. Deze drempel van kennis neemt Adcrowd geheel weg middels deze automatische koppeling.

Jorrit Baerends, founder en CEO van Adcrowd, noemt dat “gemiddeld 98% van de bezoekers de eerste keer de webwinkel verlaat zonder een aankoop te doen en dat ruim 60% van de gevulde winkelwagens niet wordt afgerekend”. Dankzij de samenwerking kunnen deze bezoekers alsnog teruggehaald worden naar de site om ze te overtuigen tot het doen van een aankoop.

De koppeling tussen SEOshop en Adcrowd automatiseert het gehele retargeting proces. Voor een webshopeigenaar is het niet langer nodig om specifieke kennis te bezitten om deze effectieve manier van online adverteren in te zetten. Alle benodigde gegevens worden uit de webshop gehaald, waardoor automatisch dynamische banners worden gecreëerd. Vervolgens bepaalt de eigenaar met één druk op de knop het weekbudget waarna de advertenties op alle grote – tot de doelgroep behorende – veilingen worden getoond.

“Ons doel is om onze webwinkeliers te laten concurreren met e-commerce giganten als Bol.com en Amazon. Samen met Adcrowd maken we dit voor onze klanten nog eenvoudiger ”, aldus Ruud Stelder, CEO van SEOshop.

Naast de app die wordt aangeboden, gaat de samenwerking een stap verder. Er is naast de koppeling ook een educatief programma opgesteld om middelgrote en kleine webwinkels bekend te maken met alle ins en outs van retargeting.