Geplaatst door AEB Nederland

AEB en DHBW Stuttgart lanceren online onderzoek

AEB en DHBW Stuttgart lanceren online onderzoek: Welke rol speelt agile project management in logistiek en international supply chains?
Hype of actuele trend? Leiders in de vakgebieden logistiek, supply chain management, douane en export worden uitgenodigd om een online vragenlijst over agile project management in te vullen – tussen nu en 12 juni 2017 via www.aeb.com/gtm-study.
Wie maakt al gebruik van de agile-methodiek? Wat zijn de voordelen en de succesfactoren? Wat zijn de nadelen en de risico’s?

Stuttgart, 3 mei 2017 – Veel supply chain- en logistieke projecten zijn vandaag de dag zodanig complex en hun omgevingen zo dynamisch, dat traditionele project management methodes niet langer volstaan. Een alternatief is agile project management. Gebruikers hopen daarmee op meer efficiëntie, meer flexibilteit en lagere kosten. Het is een veelbelovende aanpak – maar werkt deze ook in logistiek en internationale supply chains? Deze vraag staat centraal in een gezamenlijk onderzoek van softwareleverancier AEB en de Baden-Württemberg Cooperative State University (DHBW) in Stuttgart. Beide partners nodigen u uit om tussen nu en 12 juni 2017 deel te nemen aan het onderzoek via www.aeb.com/gtm-study.

Agility: hype met inhoud?
“Softwareontwikkelaars maken al langer gebruik van agile methodieken en technieken. We zien nu steeds meer voorbeelden van agile project management in andere sectoren. Agility is het gesprek van de dag en een echte hype”, ervaart Dr. Dirk Hartel van DHBW Stuttgart. “Met ons onderzoek willen we achterhalen of logistieke en supply chain professionals eveneens agile methodieken en technieken toepassen en wat hun ervaringen daarmee zijn”, verklaart Dr. Ulrich Lison, expert van AEB in
internationale handel. Dat is de reden waarom het onderzoek focust op vragen zoals: Wat is de visie van bedrijven als het gaat om toepassing van agile project management in logistiek en supply chains? Hoe passen projectleiders deze methodieken en technieken toe? En hoe succesvol is deze aanpak nu echt?

Logistiek managers, supply chain professionals en experts op het gebied van douane en export in bedrijven uit alle sectoren en van elke omvang worden uitgenodigd om hun mening te laten horen en de online vragenlijst in te vullen vóór 12 juni 2017. Iedereen die deelneemt aan het onderzoek ontvangt gratis het onderzoeksrapport zodra het wordt gepubliceerd (gepland voor najaar 2017). Daarnaast worden onder alle deelnemers verschillende prijzen verloot, waaronder een fraaie, stevige laptop-rugtas, flexibele tablet-toetsenborden en power banks.

Global Trade Management Agenda reeks
Het ‘Agile Project Management in Global Trade and Logistics’ onderzoek maakt deel uit van de ‘Global Trade Management Agenda’ reeks – een gezamenlijk project van softwarehuis AEB en Dr. Dirk Hartel van DHBW Stuttgart. De onderzoeken uit deze reeks omvatten actuele vraagstukken op het gebied van logistiek en supply chain. Het laatste onderzoek, eind 2016 gepubliceerd, had als thema apps in logistiek en internationale supply chains. Download nog vandaag een gratis exemplaar door naar de website www.aeb.com te gaan en te klikken op Media.

Over AEB (www.aeb.com – www.aeb.com/nl)
Met ruim 30 jaar ervaring is AEB een van de toonaangevende aanbieders van wereldwijde IT-oplossingen en diensten voor Supply Chain Management met de nadruk op de logistiek van inkoop, opslag en distributie, buitenlandse handel en risicobeheer. Met de logistieke suite ASSIST4 biedt AEB een toepassing met een doorlopende procesondersteuning en een volledige transparantie voor de planning en aansturing van wereldwijde bezorgnetwerken. AEB is een internationale onderneming met ruim 5000 klanten in Europa, Azië en Amerika. Het hoofdkantoor van AEB is gevestigd in Stuttgart, met vestigingen in Hamburg, Soest, Düsseldorf en München evenals internationale vestigingen in Groot-Brittannië, Singapore, Zwitserland, Oostenrijk. Zweden, Nederland, de Tsjechische Republiek, Frankrijk en de VS.

Over DHBW Stuttgart (www.dhbw-stuttgart.de)
De Baden-Württemberg Cooperative State University (DHBW), met circa 8400 bachelor-studenten, behoort tot de grootste instellingen voor hoger onderwijs in de regio Stuttgart. De Schools of Business, Engineering en Social Work werken samen met ongeveer 2500 zorgvuldig geselecteerde bedrijven en maatschappelijke instituten om meer dan 40 nationaal en internationaal erkende opleidingen te geven. Om de drie maanden switchen de studenten tussen de universiteit en de bedrijven, wat hen in staat stelt om al tijdens hun studie waardevolle werkervaring op te doen. Studenten genieten belangrijke voordelen variërend van financiële onafhankelijkheid, betere kansen op de arbeidsmarkt, kleine studiegroepen en internationale ervaring.

Voor meer informatie :
AEB Nederland