Geplaatst door Aerohive

Aerohive doorbreekt de status quo in de Access Networking-markt en introduceert twee unieke Management Capabilities

Amstelveen, 18 september 2017 – Aerohive Networks® (NYSE: HIVE), onafhankelijke leverancier van zakelijke cloud based netwerkoplossingen, introduceert twee unieke Management Capabilities. De eerste nieuwe mogelijkheid is het op grote schaal aanpassen van beleidsregels binnen HiveManager® NG. Daarnaast maakt de Hierarchical HiveManager (HHM) het voor Managed Service Providers (MSP’s) mogelijk om per organisatie en device beleidsregels en toegang te reguleren. Deze regels kunnen vervolgens binnen hetzelfde HiveManager account gemakkelijk worden gegroepeerd met devices vanuit andere organisaties, waaraan dezelfde rol is toegekend.

De nieuwe versie HiveManager® NG van Aerohive maakt het eenvoudiger voor ICT-medewerkers om op grote schaal uitzonderingen op beleidsregels in te stellen. Aerohive heeft een oplossing ontwikkeld die beheerders in staat stelt om eenvoudig aangepaste instellingen te configureren voor een onbeperkt aantal apparaten. Deze worden beheerd op basis van één geïntegreerde verzameling van beleidsregels. De mogelijkheid om beleidsregels op grote schaal aan te passen is uniek binnen de branche.

Aerohive introduceert daarnaast een oplossing voor het beheer van de netwerktoegang voor organisaties die apparaten en beleidsregels gescheiden willen houden. Hierbij staan zij niet langer voor de uitdaging om licenties en rechten op netwerkservices onder te verdelen. Klanten en partners van Aerohive kunnen gebruikmaken van Hierarchical HiveManager (HHM) om verschillende organisaties binnen één exemplaar van HiveManager NG te beheren. Deze maken het mogelijk om apparaten en beleidsregels vanuit verschillende organisaties te groeperen en om op rollen gebaseerde toegangscontrole te configureren. In HiveManager NG kan een gebruiker een pool van licenties creëren voor een onbeperkt aantal organisaties. Dit biedt extreem flexibele functionaliteit voor netwerkbeheer en de toekenning van toegangsrechten.

Deze introducties onderstrepen het imago van Aerohive als disruptive innovator. De organisatie is verantwoordelijk voor diverse brancheprimeurs, zoals gedistribueerde besturings- en datalagen die een einde maakten aan de noodzaak van kostbare en schaalbeperkende WLAN-controllers. Ook vanuit de cloud beheerde, geïntegreerde beleidsregels voor access points, switches en routers zijn een voorbeeld van disruptive technology. Andere voorbeelden zijn: Private Pre-Shared Key (PPSK)-authenticatie voor eenvoudige en veilige BYOD- en IoT-connectiviteit zonder de complexiteit van 802.1X of certificaten en de enige vanuit publieke of private clouds beheerbare SD-LAN-oplossing binnen de branche.