Geplaatst door Aerohive

Aerohive’s Spectrum Intelligence zorgt voor slimmere optimalisatie van draadloze netwerken

Amstelveen, 15 november 2017 — Aerohive Networks® (NYSE: HIVE), onafhankelijke leverancier van zakelijke cloud-based netwerkoplossingen, introduceert vandaag Spectrum Intelligence, een geavanceerde functie voor spectrumanalyse. Klanten en partners kunnen hiermee eenvoudig problemen met de netwerkprestaties als gevolg van draadloze storingen diagnosticeren en verhelpen.

Aerohive’s functie voor geavanceerde spectrumanalyse biedt netwerkbeheerders een eenvoudige manier om de omvang en bron van een storing te bepalen en het effect daarvan op de netwerkprestaties teniet te doen. Dankzij naadloze integratie met de functionaliteit van HiveManager® NG voor kennisgeving en probleemoplossing en een intuïtieve grafische weergave is gebruiksgemak verzekerd.

Draadloze storingen kunnen worden veroorzaakt door apparatuur met ingebouwde draadloze functionaliteiten, zoals laptops en smartphones, IoT- en BYOD-apparaten, of door apparaten zonder Wi-Fi-functionaliteit, zoals Bluetooth-apparaten, DECT-telefoons en magnetrons.

De mogelijkheden voor probleemoplossing van Spectrum Intelligence worden aangevuld met channel-optimalisatie door het Aerohive Channel Selection Protocol (ACSP), dat deel uitmaakt van de unieke samenwerkende besturingsarchitectuur van Aerohive. Access points kunnen met behulp van ACSP het beste channel en de beste energie-instellingen bepalen en toepassen om storingen tot een minimum te beperken. In tegenstelling tot de meeste oplossingen van concurrenten, die spectrumanalyse gebruiken voor een handmatige evaluatie en aanpassing van de kanaalaanstellingen, doet ACSP dit automatisch.

Aerohive wil in de toekomst Spectrum Intelligence integreren met andere tools voor probleemlossing. Daarnaast wil het bedrijf functionaliteit voor machine learning toevoegen om gebruikers geïntegreerde diagnostische en optimalisatiemogelijkheden te bieden.