Industry Wire

Ambachtelijke marktplaats DaWanda stuwt verkoop met Zanox

Amsterdam, 17 juni 2014 – DaWanda, de online marktplaats voor uniek en handgemaakt design, heeft haar zinnen gezet op groei in Nederland. De website wil zich met behulp van performance advertising netwerk Zanox op de kaart zetten en meer verkopen tot stand brengen voor de ruim 270.000 aangesloten designers. Met een exclusief partnership gaan DaWanda en Zanox zich richten op het aansluiten en activeren van publishers die de ambachtelijke artikelen gaan promoten bij online shoppers.

DaWanda is sinds 2006 hét online adres voor zelfontworpen en handgemaakte producten. De site werd opgericht in Berlijn en heeft naast een Nederlandse versie, die gelanceerd werd in 2012, ook een Duitse, Engelse, Franse, Italiaanse, Poolse en Spaanse variant. De bij DaWanda aangesloten ontwerpers bieden binnen hun eigen winkelomgeving naast onder meer sieraden, DIY materialen, baby en kinderproducten en mode, ook woonaccessoires en unieke meubels aan. Daarmee is DaWanda een van de meest aansprekende en veelzijdige e-commerce partijen binnen het Home & Living-segment.

Community van creatievelingen

“Steeds meer consumenten zijn op zoek naar bijzondere spullen die bij hun levensstijl en persoonlijkheid passen. DaWanda voorziet in die behoefte. Bovendien hebben we een hechte community van Nederlandse creatievelingen opgebouwd”, vertelt Jutta Singer, online marketing manager van DaWanda. “Met de implementatie van iDeal en een volledig Nederlandse website zijn we klaar om het Nederlandse publiek kennis te laten maken met onze marktplaats. Zanox wordt in Nederland onze partner om een breed publiek te bereiken voor de unieke sieraden, woonaccessoires en andere designartikelen van onze verkopers”, aldus Singer.

Home & Living

DaWanda en Zanox gaan in Nederland een exclusieve samenwerking aan die de verkoop van de kleinschalig geproduceerde artikelen moet stimuleren. “Voor onze lifestyle publishers is DaWanda een mooie aanvulling op het bestaande portfolio van Home & Living-webshops. Wij zijn ervan overtuigd dat Zanox DaWanda kan helpen bij het creëren van meer naamsbekendheid en het genereren van extra afzet binnen de Nederlandse markt”, vertelt Lauri Koop, Managing Director bij Zanox Benelux.

DaWanda werkte in Duitsland al langer samen met Zanox. Mede door het internationale karakter en het brede portfolio van innovatieve digitale marketingoplossingen is ook in Nederland de keuze op Zanox gevallen. Koop is verheugd om DaWanda aan te sluiten op het netwerk: “Met DaWanda breiden we het aanbod van mooie designproducten enorm uit. Publishers kunnen zo de groeiende markt bedienen van bewuste consumenten die op zoek zijn naar unieke artikelen met een verhaal.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht