American Express nu voordelig en eenvoudig accepteren via Mollie

Amsterdam – Met de feestdagen in het vooruitzicht biedt Payment Service Provider Mollie haar klanten de mogelijkheid ook American Express op een eenvoudige en voordelige wijze te accepteren. Met het aanbieden van American Express kan de webwinkelier een interessante klantgroep bereiken, namelijk een groep die bovengemiddeld te besteden heeft en bovengemiddeld loyaal is aan de webwinkel. Klanten van Mollie hoeven niets te doen om Amercian Express-betalingen te kunnen ontvangen. Zo hebben tienduizenden webwinkels voor de feestdagen de beschikking over American Express. Bovendien is het door Mollie gehanteerde tarief de scherpste uit de markt.
American Express-gebruikers spenderen meer
Kaarthouders van American Express hebben gemiddeld 60% meer te besteden dan gebruikers van andere creditcards, wat het een aantrekkelijke doelgroep maakt voor ondernemers. Niet alleen het bestedingspatroon maakt American Express-kaarthouders interessant: gebruikers van deze kaart blijken ook trouw te zijn aan de webwinkels waar zij kopen. Via een Panelenquête in opdracht van American Express die dit jaar werd uitgevoerd gaf 40% van de ondervraagden aan dat zij sneller terugkeren naar een webshop als deze hun creditcard accepteert.
Unieke propositie
De wijze waarop Mollie de betaalmethode aanbiedt is uniek. Zo is er geen apart contract of technische koppeling vereist tussen de verkoper en American Express: alle betaalmethoden vallen bij Mollie binnen één contract. Mollie kan de betaalmethode hierdoor snel een eenvoudig voor haar klanten activeren. Ook is het tarief dat de betaaldienstverlener haar klanten rekent voordeliger dan gebruikelijk bij dit type creditcard. Het is zelfs het scherpste uit de markt. Voor de acceptatie van betalingen via American Express betalen klanten van Mollie namelijk hetzelfde bedrag als voor betalingen via andere soorten creditcards.
Dit past geheel binnen de visie van Mollie om het accepteren van online betalingen eenvoudig te houden. “Mollie neemt hiermee voor ondernemers de drempels weg om een nieuwe, vanuit verschillende aspecten zeer interessante groep klanten te kunnen bedienen”, aldus Gaston Aussems, directeur van Mollie.
Over Mollie
Mollie is een vooruitstrevende Nederlandse payment service provider, met in totaal ruim 27.000 actieve klanten. De missie van Mollie is om online betalen simpel en betrouwbaar te maken. Klanten betalen bij Mollie enkel per transactie. De unieke API maakt bovendien het mogelijk om online betalingen moeiteloos in iedere webshop en ieder platform te integreren. Voor ieder type organisatie en van eenmalige betalingen tot abonnementen. Klanten zijn o.a. Unicef, Ticketswap, Douwe Egberts, Deliveroo, Lightspeed, ANWB en ID&T.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.