Industry Wire

Geplaatst door AdCalls

Amsterdamse scale-up AdCalls maakt van ‘ouderwetse’ telefonie een marketing- en sales-kanaal van deze tijd

AMSTERDAM – AdCalls zorgt dat de telefoon weer een belangrijk marketing- en sales-kanaal wordt. De Amsterdamse scale-up biedt een pakket aan slimme oplossingen dat bedrijven een volledig beeld van het rendement van marketingacties geeft, waarbij ook telefoontjes worden meegenomen. Daarnaast deelt het leads op waarde in en verhoogt het conversie. Met call tracking en nu ook form tracking upgrade AdCalls de ‘ouderwetse’ telefoon naar een technologie die aan de eisen van een moderne onderneming voldoet.  

‘Bedrijven laten veel geld liggen’

Moderne marketing- en sales-afdelingen steken veel geld en energie in het meten en optimaliseren van online campagnes. Maar zodra de telefoon overgaat, tasten marketeers en verkopers in het duister. Dat terwijl via de telefoon hogere conversie behaald kan worden op grotere aankoopbedragen.

“Vaak wordt gedacht dat alles online plaatsvindt, en dat telefoneren niet meer gedaan wordt. Niets is minder waar,” zegt Jeffrey Verhoek, oprichter van Adcalls. “Wij zien juist dat mensen die bellen naar een onderneming al heel ver in het aankoopproces zitten en dat het vaak om veel grotere bedragen gaat dan bij online aankopen. Maar veel bedrijven doen niets om op basis hiervan de marketingcampagnes en de sales-afdeling te optimaliseren. Daarmee laten ze ontzettend veel geld liggen. Overal waar telefonie bij komt kijken, kunnen wij voor die bedrijven echt het verschil maken.”

Marketeers kunnen beter

AdCalls is Nederlands marktleider op het gebied van call tracking, dat inzicht geeft in binnenkomende telefoontjes. Zo toont het marketeers welk zoekwoord, campagne en webpagina een potentiële klant heeft doen besluiten de telefoon te pakken. Zelfs een telefoongesprek uit een verkoopportaal en een offline advertentie kunnen inzichtelijk worden gemaakt. Direct tijdens of na telefonisch contact kunnen inkomende leads eenvoudig gekwalificeerd worden.

Dat betekent dat AdCalls niet alleen inzicht geeft in hoeveel telefoontjes er binnenkomen en waar ze vandaan komen, maar ook waarvoor gebeld wordt en hoe goed ze converteren. Dit geeft ongekende mogelijkheden voor bedrijven om hun marketing te optimaliseren, conversie te verhogen of juist om hun klantenservice te verbeteren.

Form tracking maakt opvolgen leads nog gemakkelijker

Daar voegt AdCalls nu ook form tracking aan toe, die de salesafdeling de mogelijkheid geeft om een lead direct op te volgen. Zodra iemand een formulier invult, legt het het systeem van AdCalls meteen verbinding met de salesafdeling, die vervolgens weer direct telefonisch contact op kunnen nemen met de betreffende klant.

Op deze manier krijgt de verkoopafdeling binnen 30 seconden contact met een klant die een online aanvraag doet en worden leads nooit meer koud. Hiermee zorgt AdCalls in de hele marketing- en sales-funnel voor beter rendement uit telefonie. Omdat het veel mogelijkheden biedt, en elk bedrijf anders is, heeft AdCalls een team aan specialisten om advies op maat te geven.

Emerce 100 en FD Gazellen

AdCalls was de eerste partij in Nederland die call tracking aanbood en is momenteel nog steeds onbetwist marktleider. Met de aanhoudende snelle groei sleepte het in 2019 een FD Gazellen-award in de wacht, uitgereikt aan de meest snelgroeiende bedrijven van Nederland. Ook staan de pakketten van Adcalls al drie jaar op rij vermeld in de Emerce 100 als beste analytics- en optimalisatie-software.

Bekende namen als onder andere viaBOVAG.nl, Centraal Beheer, Boels Rental, Bruynzeel en Feenstra maken gebruik van AdCalls. De software is gemakkelijk te integreren op de website en te koppelen aan veel bestaande diensten zoals onder andere Google Ads, Google Analytics, Doubleclick Campaign Manager, Microsoft Advertising of Relay 42.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht