Geplaatst door MarkLogic

Anchormen en MarkLogic slaan handen ineen

Utrecht, 18 januari 2018 – Het Nederlandse (big) data consultancy bureau Anchormen en MarkLogic, de markleider op het gebied van NoSQL-databases, starten een strategisch partnership. Met de samenwerking breidt Anchormen zijn bestaande portfolio van data-oplossingen uit met een non-relationele databaseplatform.

Organisaties hebben een groeiende behoefte aan data-oplossingen die voldoen aan operationele en transactionele eisen, en die daarnaast kunnen helpen om te blijven voldoen aan strenge wet- en regelgeving. Steeds meer bedrijven komen tot de conclusie dat hun traditionele, relationele databasesystemen niet langer kunnen omgaan met de enorme hoeveelheid gegevens en de uiteenlopende bestandsformaten, waar ze mee te maken krijgen. De expertise van Anchormen in combinatie met het platform van MarkLogic biedt hiervoor de perfecte oplossing.
Samenwerking
De samenwerking tussen beide partijen belooft intensief te worden, zo vertelt Jeroen Oudenaarden, Business Development Manager bij Anchormen: “Veel leveranciers hebben een andere kijk op partnerships dan wij. Die delen een paar handboeken uit en vervolgens verwachten ze dat je hun dienst gaat resellen. In onze optiek wordt een partnership succesvol wanneer je elkaar versterkt in het positioneren van een klantoplossing waarbij beide partijen dusdanig veel waarde toevoegen dat één plus één drie wordt. Binnenkort brengen we dat in de praktijk door samen een van de grootste verzekeraars van Nederland GDPR-proof te maken. Met het MarkLogic databaseplatform kunnen we een consistent, 360 graden beeld schetsen van alle klantdata die binnen de organisatie aanwezig is. Anchormen zorgt voor de implementatie”.
Olivier Rijbroek, Alliances Director Northern Europe van MarkLogic vertelt: “Met meer dan 80 streng geselecteerde data scientists en data engineers, is er in Nederland geen enkele consultancy organisatie met het expertise-niveau van Anchormen. Daarnaast kunnen we ons ook erg vinden in hun unieke, en vendorneutrale marktbenadering. Uitdagingen worden vanuit de business aangevlogen. Daar wordt vervolgens het meest geschikte dataplatform bij gekozen en gebouwd, in plaats van andersom. Vervolgens worden de data scientists in de omgeving van klanten geworven en opgeleid middels een speciaal expertiseprogramma, het zogenaamde High Potential Programma. Het doel is dat die persoon uiteindelijk ook bij die specifieke klant gaat werken. Na een jaar heeft de klant dan een volwaardig dataplatform én een ervaren platformexpert in dienst.”
Over MarkLogic
Al meer dan 10 jaar levert MarkLogic een krachtig, flexibele en betrouwbaar Enterprise NoSQL database platform dat bedrijven in staat stelt hun data in waardevolle en bruikbare informatie om te zetten. Organisaties over de hele wereld vertrouwen op de technologie van MarkLogic als motor voor hun IT toepassingen. MarkLogic heeft het hoofdkantoor in Silicon Valley en wereldwijd kantoren in de VS, Europa, Azië en Australië.
Over Anchormen
Anchormen is toonaangevend speler op het gebied van innovatieve dataoplossingen in Nederland. Met kantoren in Amsterdam en Groningen bedienen zij sinds het jaar 2000 vele klanten in een divers spectrum, van internationale bedrijven op het gebied van infrastructuur en energie tot industriële groothandels en overheidsinstellingen. Met een divers team van IT-architecten, consultants, data engineers en data scientists worden grote en kleine organisaties ondersteund in het activeren van hun data en het uitvoeren van uitdagende dataprojecten.