Geplaatst door Arrow

Arrow Electronics voegt nieuwe functionaliteit toe aan ArrowSphere Cloud Brokerage Platform

Houten, 17 juni 2019 – Wereldwijde technologieleverancier Arrow Electronics heeft nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan ArrowSphere, zijn multi-tier cloudplatform waarmee solution providers en value-added resellers diverse cloudoplossingen kunnen offreren, bestellen, beheren, analyseren en factureren. Het cloudplatform verbindt cloudleveranciers zowel met het kanaal als met eindklanten.

Arrow breidt het aantal leveranciers, clouddiensten en -tools voortdurend uit, inclusief een diepe integratie van api’s. Inmiddels nemen meer dan 50 vooraanstaande cloudleveranciers deel aan het cloudplatform.

Tot de nieuwste add-ons behoren een nieuwe gebruikersinterface en FinOps- en DevOps-tools:

• MyCloudPortal: de webportal breidt de mogelijkheden van ArrowSphere voor eindgebruikers verder uit met een kant-en-klare-website waarop klanten clouddiensten kunnen kopen, hun cloudabonnement kunnen beheren, het gebruik van diensten kunnen analyseren en indien nodig budgetten en limieten kunnen instellen. MyCloudPortal kan door klanten van eigen logo’s, kleuren en lettertypen voorzien worden. Verder kunnen ze hun eigen producten en diensten aan de portal toevoegen evenals SKU’s voor hun eindklanten om utility-clouddiensten ‘as-a-service’ te bestellen.
  • FinOps: ArrowSphere is voorzien van een geconsolideerd dashboard om cloudactiviteiten in realtime te volgen. FinOps-tools zijn een slim controlepaneel voor salesteams om klantactiviteiten te volgen, zakelijke trends te begrijpen en de juiste maatregelen te nemen.
  • DevOps: met de nieuwe development operations-tools kunnen gebruikers hun IaaS- en PaaS-aanbod via ArrowSphere orkestreren. Microsoft ARM en AWS cloud formation templates zijn beschikbaar om resources op te leveren. Gebruikers kunnen uit bestaande bibliotheken kiezen en deze aanpassen of oplossingen van derden toevoegen.

ArrowSphere biedt het kanaal en klanten diverse mogelijkheden aan, waaronder verschillende opties voor offertes, bestellingen, het beheer van clouddiensten, analyse en facturatie. Een speciaal Arrow-team helpt klanten bij het beheren van de gehele workflow. Met een geüpdate, eenvoudigere en gebruiksvriendelijke interface biedt ArrowSphere meer flexibiliteit bij het maken en aanpassen van dashboards, zodat deze voldoen aan de verschillende eisen en wensen van bedrijven.

“Sinds 2012 heeft ArrowSphere, met duizenden actieve klanten, een goede positie in de Europese cloudchannelmarkt verworven”, aldus Alexis Brabant, vice president sales van Arrow’s enterprise computing solutions business in EMEA. “Value-added resellers en managed service providers, evenals eindklanten profiteren van end-to-end cloud lifecycle management. We zijn vastberaden om het platform continu uit te breiden met nieuwe vendoren, diensten en functionaliteit.”

Voor meer informatie: https://play-your-ace.cloud/2019/04/01/my-cloud-portal/

Over Arrow Electronics

Arrow Electronics (NYSE:ARW) begeleidt innovatie bij meer dan 200.000 toonaangevende technologieproducenten en serviceproviders. Arrow ontwikkelt technologische oplossingen die het bedrijfsleven en het dagelijks leven verbeteren, en behaalde in 2018 een omzet van $30 miljard. Meer informatie op FiveYearsOut.com.