ARTIS en DEPT® sluiten strategisch partnerschap om online natuurbeleving verder te versterken

Na jaren van succesvolle én bekroonde projecten is DEPT® officieel strategisch partner van ARTIS geworden. Als partner gaat DEPT® haar technologische expertise en creatieve vermogen inzetten om ARTIS de komende jaren te ondersteunen in haar missie: mensen opnieuw verbinden met de natuur.
Met dit partnerschap verdiepen de organisaties hun relatie, zowel online als op locatie. Naast het doorlopend aanscherpen van de website en de app, staat de komende tijd staat in het teken van een aantal pro bono projecten. Eén daarvan is de ontwikkeling van een nieuw digitaal platform in aanloop naar de heropening van het ARTIS-Aquarium in 2026 waarin educatie, beleving, publieksinformatie en fondsenwerving op een logische manier samenkomen.
Daarnaast wordt ARTIS onderdeel van de jaarlijkse DEPT® Cares Day, een wereldwijd initiatief waarin medewerkers hun tijd inzetten voor positieve impact. De samenwerking sluit daarmee aan bij de duurzame ambities van DEPT®: eerder dit jaar werd het bureau het eerste wereldwijd opererende bedrijf in de sector dat zijn B Corp-certificering wist te verlengen.
Mooie resultaten
Aan dit officiële partnerschap gaat al een langere, succesvolle samenwerking vooraf. Begin dit jaar werd een nieuw, contentgedreven platform voor ARTIS-Park, Micropia en het Groote Museum gelanceerd. Dankzij een slim geïntegreerd CMS sluit de online ervaring nu naadloos aan op wat bezoekers fysiek in het park en de musea ervaren. Daarnaast werd een nieuwe app ontwikkeld.
De nieuwe website en app werpen hun vruchten af. Sinds de lancering is het aantal actieve gebruikers van de website met 50 tot 60% toegenomen, zijn er 40% meer event-inschrijvingen en steeg het aantal donaties met maar liefst 300%. Ook vakjury’s waren onder de indruk: het platform werd bekroond met een DIA Award voor digitale communicatie én een gouden Umbraco Award voor Best Designed Site.
Samen maken we het verschil
ARTIS-directeur Rembrandt Sutorius ziet de samenwerking als een verrijking voor de ARTIS-bezoekers: “Wat mensen in ARTIS meemaken is bijzonder: ze komen op een unieke plek midden in de stad écht in contact met het leven om ons heen. DEPT® helpt ons om die ervaring ook online voelbaar te maken – op een manier die net zo uitnodigend en duidelijk is. Dankzij hun creativiteit en technische kennis kunnen we onze verhalen nu ook online op een eigentijdse manier vertellen. Ik kijk uit naar wat onze samenwerking nog meer gaat brengen.”
Volgens Dimi Albers, Global CEO van DEPT®, is deze samenwerking exemplarisch voor wat technologie en creativiteit kunnen betekenen: “Wij geloven in de kracht van technologie en creativiteit om betekenisvolle verbindingen te maken tussen mensen en de wereld om hen heen. Onze samenwerking met ARTIS is daar een mooi voorbeeld van. We zijn trots dat we dit nu officieel als strategisch partner voortzetten. Met digitale oplossingen willen we ARTIS helpen om mensen te raken, te onderwijzen en dichter bij de natuur te brengen. Samen maken we het verschil.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.