Industry Wire

Geplaatst door Effective Media & Marketing

Auke Sijsma (CCO Air Miles) naar Effective Media & Marketing (Scoupy)

Auke Sijsma heeft na bijna 8 jaar Loyalty Management Netherlands (Air Miles) de overstap gemaakt naar Effective Media & Marketing (EMM), het moederbedrijf van onder andere Scoupy en Hiiper. Hij is gestart in de functie van CCO.

“Activatieplatform Scoupy is met 1,3 miljoen gebruikers het grootste cashback platform van Nederland en werd in december uitgeroepen tot ‘Beste App van het Jaar.’ Ik had me dus geen betere start kunnen wensen”, aldus Auke Sijsma. “Daarnaast hebben de founders, die het bedrijf in 2020 terugkochten van DPG nadat het eerder aan Sanoma was verkocht, grote nieuwe plannen. Er wordt hard gewerkt aan een next generation versie van Scoupy. Daarbij worden op zeer innovatie wijze cashback, loyalty en data & insights gecombineerd, om retailers en brands te helpen meer te leren over hun kopers en de juiste kopers te kunnen activeren richting een aankoop op de winkelvloer. Het ondernemende en data-gedreven karakter van de activiteiten en de mensen erachter spreken me erg aan, de potentie is groot en ik ben blij hier onderdeel van uit te kunnen gaan maken.”

“Met de komst van Auke halen we niet alleen 20 jaar commerciële ervaring binnen”, zegt Valentijn Bras, CEO van EMM . “De kennis, inzichten en ervaring van Auke op het vlak van activatie, loyalty, customer engagement en datagedreven productontwikkeling zijn ontzettend waardevol voor de verdere ontwikkeling van de nieuwe proposities waar we aan werken.”

Effective Media & Marketing
Onder de paraplu van EMM vallen zes labels, die ieder gespecialiseerd zijn in een deel van de customer journey voor FMCG en retail. Databedrijf Hiiper, Chatback Company (slimme chatbot tooling), ASK-Opinions (panelonderzoek), Effective Promotions (sampling, beurzen, evenementen en fieldmarketingservices) WePackIt (displays, repacking, distributie & fullfilmentservices) en cashbackplatform Scoupy.

Auke Sijsma
Auke Sijsma was als commercieel directeur bij Loyalty Management Netherlands (Air Miles) verantwoordelijk voor het zakelijke succes, customer engagement, digitale kanalen, het merk Air Miles en het big data team voor geavanceerde analyses en data-science. Daarvoor werkte hij als Client Services Director en General Manager bij een online marketingbureau gericht op de inzet van programma’s en campagnes die de relaties tussen bedrijven en hun klanten versterken. Daarvoor heeft hij verschillende management- en directiefuncties bekleed, altijd op het snijvlak van marketing, sales en technologie waarbij commercie, creativiteit en data gedreven werken centraal stonden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht