Geplaatst door AWS

AWS lanceert cloud lab bij CupolaXS

Haarlem – Amazon Web Services (AWS) kondigt vandaag de opening aan van het AWS Cloud Lab in Nederland, gevestigd in het CupolaXS innovatiecentrum die digitale ondersteuning biedt aan kleine en middelgrote bedrijven (MKB). Met de lancering sluit AWS zich als eerste en enige cloud provider aan bij het innovatiecentrum. CupolaXS verzamelt internationale en lokale bedrijven op één plek en ondersteunt digitale innovatie door het bieden van ondersteuning en middelen die MKB-bedrijven nodig hebben om te groeien, te transformeren en hun onderneming te laten groeien met gebruik van technologie. Vanaf januari 2022 heeft AWS een eigen plek in CupolaXS.

In 2022 zal AWS in het innovatiecentrum en virtueel het MKB zakelijke en technologische ondersteuning bieden. MKB-bedrijven krijgen de mogelijkheid om persoonlijke of virtuele meetings aan te gaan met AWS-professionals, zoals accountmanagers, bedrijfsontwikkelaars en consultants. Ook zullen solution architects van AWS tijdens sessies advies geven over het inzetten en gebruiken van clouddiensten voor specifieke cases, workloads en applicaties. Naast de één-op-één meetings en sessies hebben AWS en CupolaXS samen diverse geplande evenementen en interactieve workshops georganiseerd om het MKB te helpen hun ideeën en innovaties in praktijk te brengen en de overgang naar de cloud te versnellen.

“We kijken ernaar uit om met AWS samen te werken en de digitale innovatie van het MKB in Nederland te stimuleren en te ondersteunen,” aldus Mike Rijkers, Managing Director bij CupolaXS. “Meer dan 70% van de Nederlandse beroepsbevolking werkt bij een MKB-bedrijf. Dat maakt het MKB tot de hoeksteen van de Nederlandse economie; hun digitalisering is cruciaal voor het stimuleren van de lokale economie. AWS als partner van ons initiatief betekent een kans voor mensen om meer te leren over het gebruik van clouddiensten om hun bedrijf te ontwikkelen en, op termijn, waarde te creëren voor het land.”

“Door een AWS Cloud Lab in CupolaXS te openen kunnen we sneller kennis bijbrengen. We maken het voor het MKB nog makkelijker om hun digitale innovatie met behulp van AWS Cloud te starten of te versnellen,” aldus Angelina Best van Kampen, Head of SME bij AWS Benelux. “We delen dezelfde overtuiging met CupolaXS dat het stimuleren van digitale kennis, tools en vaardigheden van het MKB essentieel is voor Nederland.”

Dit initiatief is een vervolg op de activiteiten van AWS in Nederland in het afgelopen decennium. AWS heeft in Nederland geïnvesteerd om tienduizenden klanten te ondersteunen, hen te helpen hun ideeën tot leven te brengen, hun bedrijven te transformeren en waarde te creëren voor hun activiteiten en de economie. Nederlandse MKB-bedrijven die AWS al gebruiken om hun bedrijf te laten groeien, zowel binnen Europa als wereldwijd, zijn onder andere Appeltje Eitje, Ohpen, Onderlinge s’Gravenhage, TicketSwap en Yuki.

Ga voor meer informatie over het AWS Cloud Lab naar CupolaXS.

Over CupolaXS

Het inspireren en ondersteunen van kleine en middelgrote organisaties en hun medewerkers met digitalisering is een van de grootste uitdagingen voor een vitale economie. CupolaXS is het epicentrum voor digitale kennis, tools en vaardigheden voor toekomstbestendige MKB-ondernemers en hun medewerkers. Jaarlijks verwachten we 1 miljoen bezoekers aan de Koepel (een voormalige koepelgevangenis en rijksmonument die is getransformeerd tot technologiecampus). CupolaXS is regionaal gevestigd en staat wereldwijd bekend om het leiden van digitale transformatie bij het MKB. Ga voor meer informatie over CupolaXS naar https://cupolaxs.nl/

Over Amazon Web Services

Al meer dan 15 jaar is Amazon Web Services ’s werelds meest uitgebreide en breed geaccepteerde cloudaanbieder. AWS heeft haar diensten voortdurend uitgebreid om vrijwel elke cloud-workload te ondersteunen en heeft nu meer dan 200 volledig uitgeruste diensten voor rekenkracht, opslag, databases, netwerken, analyse, machine learning en kunstmatige intelligentie (AI), Internet of Things (IoT) , mobiel, security, hybride, virtuele en augmented reality (VR en AR), media en applicatie-ontwikkeling, implementatie en beheer van 81 beschikbaarheidszones binnen 25 geografische regio’s, met aangekondigde plannen voor 27 extra beschikbaarheidszones en negen andere AWS-regio’s in Australië, India, Indonesië, Israël, Spanje, Zwitserland en de Verenigde Arabische Emiraten. Miljoenen klanten, waaronder de snelst groeiende startups, grootste ondernemingen en toonaangevende overheidsinstanties, vertrouwen op AWS om hun infrastructuur aan te drijven, meer agile te worden en de kosten te verlagen. Ga voor meer informatie over AWS naar aws.amazon.com.