Axios Systems toont leiderschap in ITIL

Londen, 12 juni 2014 – Axios Systems, wereldwijd toonaangevend in IT Service Management (ITSM) oplossingen, maakt bekend dat haar ITSM oplossing, assyst, als één van de eerste producten ter wereld gecertificeerd is voor alle vijftien PinkVERIFY™ ITIL® processen, tevens is assyst het eerste product dat alle processen in één oplossing integreert.

PinkVERIFY  bewaakt internationaal de kwaliteit van ITSM tooling. Axios is één van de slechts vijf bedrijven wereldwijd dat volledig gecertificeerd is en is daarmee wereldwijd een toonaangevende speler.

Het gebruik van ITIL (het framework voor IT Service Management diensten) neemt sinds 2000 met 20% per jaar toe en er zijn meer dan 2 miljoen IT professionals ITIL gecertificeerd. ITIL heeft bewezen dat het organisaties efficiënter, klantgerichter en innovatiever kan maken. Het wereldwijde CIO onderzoek van Deloitte uit 2013 toont aan dat 82% van de CIO’s in de aankomende 12-18 maanden van plan is om de IT afdeling volledig in dienst te laten staan van de veranderende behoeften van de organisatie[i].

Axios loopt al meer dan 25 jaar voorop op het gebied van ITSM Best Practices. Het bedrijf was als eerste BSI 15000 (nu ISO 20000) gecertifieerd en is tevens leidend in het toepassen van het ITIL framework en de ITIL methodologie in het ITSM product.

David Ratcliffe, President van Pink Elephant, feliciteert Axios Systems met wederom een PinkVERIFY gecertificeerd product. Hij voegt toe, “De prestatie is opvallend omdat de scope van assyst v10 alle 15 beschikbare IT Service Management processen bevat, dit toont de focus van Axios op ITIL aan.”

Tasos Symeonides, CEO van Axios Systems, zei, “Wij zijn bijzonder trots op deze certificering, deze onderschrijft onze continue focus op ITIL Best Practices en het bieden van innovatieve producten aan onze klanten. Axios heeft meer dan25 jaar ervaring in ITSM productonderzoek en -ontwikkeling, dit maakt assyst  het meest functionele product beschikbaar in de enterprise service desk markt.”

Over Axios Systems

Axios Systems legt zich al meer dan 25 jaar toe op innovatieve SaaS en on-premise IT Service Management (ITSM) software. Met een wereldwijd netwerk van kantoren en meer dan 1,000 succesvolle implementaties is Axios wereldwijd een belangrijke leider op het gebied van ITSM.

De ITSM software van Axios Systems, assyst, is ontwikkeld om IT afdelingen te transformeren van op technologie gerichte cost centers naar klantgerichte customer service teams gericht op de doelstellingen van het bedrijf. assyst is eenvoudig te implementeren en maakt het organisaties mogelijk om IT diensten beter, sneller en goedkoper te realiseren en de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.

Meer informatie over Axios Systems is te vinden op http://www.axiossystems.com