Geplaatst door Propellor

B2B e-commerce platform Propellor zet koers naar internationale markt met nieuwe CEO Jeroen Verberg

Jeroen Verberg – oprichter van softwarebedrijf Hippo (overgenomen door Bloomreach) – heeft zich als CEO en mede-aandeelhouder aangesloten bij B2B e-commerce platform en start-up Propellor. In drie jaar tijd is Propellor met haar digitale platform een belangrijke speler geworden op de Nederlandse markt van B2B e-commerce. Met de komst van Jeroen Verberg is de ambitie naar internationaal marktleider een stap dichterbij gekomen.

De groeiplannen van Propellor sluiten aan bij de internationale ambitie en kennis van Verberg. Als oud CEO en co-founder van Hippo heeft Jeroen Verberg ruime ervaring met internationale expansie van een jong bedrijf als Propellor. Hij gaat zich allereerst richten op de verdere ontwikkeling van de partner- en productstrategie. “Het team van Propellor heeft in korte tijd ontzettend veel bereikt en een robuuste propositie weten neer te zetten als native B2B e-commerce platform. Connecting online & offline (sales) orders door digitalisering is één van de grootste pijnpunten die B2B organisaties nu ondervinden. Daar heeft Propellor het antwoord op en een uniek digitaal platform ontwikkeld met potentie om wereldwijd een dominante speler te worden.”

Internationale expansie Propellor
Om de marketing en sales van Propellor verder uit te rollen gaat Jans Graver, voormalig CEO van Propellor, zich volledig richten op zijn nieuwe functie als Chief Revenue Officer. “We zijn zeer verheugd met de komst van Jeroen. Ons gezamenlijk doel is om het digitale platform klaar te stomen voor alle industriële verticals en re-sellers. We verwachten heel hard door te groeien in de mid-market. Met de komst van Jeroen kunnen we onze internationale ambitie gaan waarmaken”. De verwachting is dat het platform van Propellor binnen twee jaar- via partners – beschikbaar is voor de internationale markt.

Jeroen Verberg en Hippo
De software scale-up Hippo – nu Bloomreach- bouwde Jeroen Verberg uit tot internationaal marktleider met klanten zoals FC Bayern München, Albert Heijn, ING, Capital One, Univé en de NS en met kantoren in Amsterdam, Boston, en Londen. Na de overname van Hippo werkte hij in Silicon Valley. Met zijn achtergrond in enterprise software zal Jeroen binnen Propellor focussen op de product en partner strategie om deze internationale groei aan te kunnen.

Over Propellor
De Amsterdamse start-up Propellor is opgericht met het doel om B2B sales processen zo volledig en optimaal mogelijk te digitaliseren. Binnen inkoop- en verkoopprocessen worden traditioneel veel verschillende offline- en online channels ingezet waarbij gemiddelde foutmarges van 17% geen uitzondering zijn. Via het unieke platform van Propellor, worden al deze processen samengebracht en foutmarges naar 0% teruggebracht.