Geplaatst door WeMarket

B2B marktplaats WeMarket en online kredietverstrekker Spotcap werken samen om handel te stimuleren

Amsterdam, 5 Juli, 2016 – Het wereldwijd opererende B2B handelsplatform WeMarket en FinTech kredietverstrekker Spotcap gaan een unieke samenwerking aan om bedrijven beter te voorzien in hun financieringsbehoefte. Door de financieringsoplossing van Spotcap te koppelen aan het innovatieve handelsplatform van WeMarket kunnen bedrijven vanaf heden eenvoudig beschikken over aanvullend werkkapitaal om door te groeien en internationale handel te drijven. Na succesvolle lancering in Nederland zal de dienst ook in andere landen worden aangeboden waar de partijen actief zijn.

Gebruikers van het WeMarket platform kunnen in enkele minuten een zakelijk krediet op het platform aanvragen ter verruiming van hun werkkapitaal. De kredietsom bedraagt maximaal EUR 150.000 en heeft een looptijd tot maximaal 12 maanden. In geval van goedkeuring van de aanvraag wordt binnen één werkdag na het indienen een concreet kredietvoorstel aangeboden. Aanvragen van een kredietfaciliteit is geheel vrijblijvend, rentelasten worden uitsluitend betaald over het bedrag dat daadwerkelijk opgenomen wordt en er mag bovendien boetevrij afgelost worden.

De samenwerking tussen de twee nieuwe online bedrijven is gestoeld op de gedeelde kernwaarden. Zowel WeMarket als Spotcap zijn innovatieve- en technologie gedreven bedrijven met een sterke focus op gebruikerservaring, transparantie en veiligheid. Ondanks vele recente initiatieven, is gebrekkige toegang tot financiering nog steeds een struikelblok voor veel ondernemers. Door de inzet van slimme technologie en middels deze samenwerking willen beide partijen dit verder verbeteren. Door het internationale handelsplatform van WeMarket te koppelen met verbeterde kredietverstrekking zullen bedrijven in staat worden gesteld om door te kunnen groeien en de afzetmarkt te globaliseren.

Patrick Steenkist, CEO van WeMarket: “We zien dat er bij veel bedrijven kapitaal vastzit in voorraad. Dit geïnvesteerde geld kunnen ze daardoor niet gebruiken voor nieuwe voorraad, ontwikkelingen of kansen. Ze hebben dus snel werkkapitaal nodig om toch door te groeien. Door een samenwerking met Spotcap aan te gaan, krijgen onze gebruikers gemakkelijk toegang tot kapitaal, om zo hun handel weer op gang te brengen en geen kansen te laten schieten.”

Niels Turfboer, Directeur van Spotcap Benelux & VK: “WeMarket biedt als innovatieve B2B marktplaats inzicht en transparantie in handel. Hierdoor kunnen ondernemers, groot en klein, op een veilige en eenvoudige wijze met elkaar handel bedrijven. Door onze financieringsoplossing te integreren op het platform van WeMarket wordt de toegang tot financiering voor ondernemers vereenvoudigd en verbeterd. De samenwerking stelt deze bedrijven in staat om beter te kunnen concurreren en door te kunnen groeien, wat een impuls zal geven aan de Nederlandse economie.”

Voor meer informatie, zie: www.wemarket.com, www.spotcap.nl.

Over WeMarket

WeMarket is een revolutionair internationale online B2B marktplaats voor grote en kleine bedrijven. WeMarket is ’s werelds eerste B2B marktplaats waar zowel gerenommeerde merken als het midden en kleinbedrijf actief handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers, en opkopers. Producten die op WeMarket worden verhandeld zijn onder andere nieuwe collecties, overvoorraden, geretourneerde en gereviseerde producten. WeMarket werkt met een Freemium model, wat betekent dat bedrijven zich kunnen inschrijven voor gratis en onbeperkte handel. In de toekomst zullen betaalde premium opties worden toegevoegd. WeMarket is een onafhankelijke marktplaats en vraagt geen percentage van de gesloten handelsovereenkomsten of voor het aanbieden van producten. Verificatie en kredietanalyse zijn onderdeel van iedere inschrijving en wordt verzorgd door Dun & Bradstreet. WeMarket Karma identificeert de betrouwbaarheid, handelsactiviteit en kwaliteit van elk lid en voegt daarmee een indicatie toe voor betrouwbare en persoonlijke handelsrelaties. Er zijn meer dan 40 industrieën actief op WeMarket, waaronder consumentenelektronica, speelgoed, fashion, persoonlijke verzorging, landbouw, IT hardware en auto’s. Partners van WeMarket zijn onder andere Dun & Bradstreet (zakelijke verificatie); American Express (B2B betalingen); Spotcap (kredietverlening); UPS (verzending en inklaring); SGS (kwaliteitscontrole) en Bird & Bird (commerciële contracten).

WeMarket is in 2013 geïnitieerd door de oprichter van WeTransfer, Bas Beerens, en bestaat momenteel uit een team van 20 bekwame en ervaren professionals.

Lees meer over WeMarket: www.wemarket.com