Bank 2.0: de gebruikerservaring van de klant staat centraal

In het kader van Bank 2.0 deed Ernst & Young recent onderzoek: 70% van de consumenten is bereid meer persoonlijke informatie te verschaffen aan banken, als ze daar beter passende producten en diensten voor terugzien. Internetbureau Virtual Affairs en softwarebedrijf Backbase zijn naar aanleiding van Bank 2.0 een samenwerking aangegaan voor bancaire oplossingen met een optimale klantervaring.
In het kader van Bank 2.0 deed Ernst & Young recent onderzoek: 70% van de consumenten is bereid meer persoonlijke informatie te verschaffen aan banken, als ze daar beter passende producten en diensten voor terugzien. Internetbureau Virtual Affairs en softwarebedrijf Backbase zijn naar aanleiding van Bank 2.0 een samenwerking aangegaan voor bancaire oplossingen met een optimale klantervaring.
Snel te realiseren en gebruiksvriendelijke oplossingen
Virtual Affairs zet de Backbase Bank 2.0 Portal in voor snel te realiseren en gebruiksvriendelijke oplossingen gericht op financiële instellingen. Zo brengt het internetbureau met de portal open en gesloten omgevingen samen in één gepersonaliseerde omgeving voor klanten van die instellingen. Deze omgeving is direct te gebruiken in de multi-channel setting waar de meeste banken mee werken: van online en mobiele apparaten tot het callcenter en de kantoren. Daarnaast is het door deze samenwerking mogelijk om direct, zonder technische kennis, de klantportalen te optimaliseren en te bewerken. Al dan niet met behulp van de targeting en online campaign management-oplossingen.
Antwoord op Bank 2.0: een optimale klantervaring voor financiële instellingen
Naast de Bank 2.0 Portal zet Virtual Affairs Forms van Backbase in. Deze software zorgt voor gebruiksvriendelijke en geïntegreerde multi-channel webformulieren waarvan de informatie direct verwerkt wordt in bestaande (CRM-)systemen. Jouk Pleiter, algemeen directeur Backbase, ziet de samenwerking als het antwoord op Bank 2.0: “Consumenten zijn gewend aan de rijke online ervaringen die ze krijgen op bijvoorbeeld Bol.com en Facebook. Klanten verwachten dit ook van hun bank. De meeste financiële instellingen hebben moeite om hun systemen zo aan te passen dat de consument echt controle ervaart. Virtual Affairs en Backbase vullen elkaar goed aan. Zonder rigoureuze aanpassingen aan IT-systemen en infrastructuur, voorzien banken hun gebruikers van een optimale online ervaring.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.