Van het basketbalveld naar creative social studio

Behind the Arc biedt hun klanten een uniek perspectief, door de rol van (ex-)professionele basketballers in een team van designers, content creators en marketing professionals. Samen vormen zij de nieuwe generatie van creatieven.
Het begon 2,5 jaar geleden met het oprichten van het online magazine We are Basket. Geboren uit een liefde voor basketbal, met een mix van fashion, design en basketbal, bleek dit project al snel een succes. Het magazine bereikte in rap tempo een groot publiek in Nederland en over de hele wereld, maar zorgde er ook voor dat er creatieve projecten op het pad van We are Basket kwamen. De grootste partner was het Nationale Mannen Basketbal Team van Nederland, waar We are Basket de rol van communicatie partner ging vervullen.
Nu lonkt de volgende stap: het opzetten van een creative social studio gericht op fashion, design en sport. Met de kennis van het team gaat Behind the Arc de strijd aan tegen stereotypen en werken ze samen met hun klanten aan de toekomst. Want, basketballers doen er uiteindelijk alles voor om de winst mee naar huis te kunnen nemen. Op het veld waren ze één met hun team, nu proberen ze dezelfde band te krijgen met hun klanten. Boven alles is Behind the Arc één collectief, één team. Door middel van content marketing, storytelling en het concept van fashion thinking, in combinatie met het doorzettingsvermogen, de oplossingsgerichtheid en het aanpassingsvermogen van topsporters,
bereikt dit team op een unieke manier hun klanten.
Voor meer informatie, kijk op www.behindthearc.com of stuur een mail naar info@behindthearc.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.