Geplaatst door Belcentrale B.V.

Belcentrale en VodafoneZiggo onderhandelen over toelating kabelnetwerk

“Belcentrale wil als één van de eerste onafhankelijke provider breedbandtoegang bieden op het netwerk van VodafoneZiggo”

Aldus Karim Bourjila van Belcentrale die verwacht met VodafoneZiggo snel te kunnen schakelen.

Toezichthouder AC(Autoriteit Consument & Markt) publiceerde in februari van dit jaar een ontwerpbesluit dat VodafoneZiggo derde partijen inderdaad toegang moet geven. De reden is volgens de ACM dat er een situatie is ontstaan waarbij KPN en VodafoneZiggo beiden ‘een aanmerkelijke marktmacht’ hebben. KPN moet derde partijen al langer toegang geven tot zijn glasvezel- en kopernetwerk en is tot nu toe de huisleverancier van Belcentrale.

Belcentrale denkt dat de gesprekken met VodafoneZiggo snel leiden tot een concrete samenwerking.

“Voor ons geeft dit eindelijk lucht in de markt die tot nu toe compleet gedomineerd wordt door KPN wholesale”

Belcentrale verwacht snel nieuwe diensten over het kabelnetwerk van VodafoneZIggo te kunnen bekend maken. ‘Zoals het er nu uitziet gaat dit voor de eindgebruikers mooi besparingen opleveren, zoals klanten van Belcentrale gewend zijn’ Aldus Bourjila.

Belcentrale levert op dit moment al vaste diensten via de netwerken van KPN.