Geplaatst door StoryChief

Belgische startup StoryChief haalt investering van €1,1 miljoen op bij Peak Capital

De Gentse startup StoryChief heeft een investering van €1,1 miljoen opgehaald bij  investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor content schrijvers en social marketeers verder opschalen. Sinds de lancering in 2017 hebben meer dan 25.000 bedrijven in 70 landen StoryChief gebruikt.

Amsterdam, 23 januari 2020.

StoryChief is een SaaS startup die bedrijven helpt om hun blogs en social posts centraal te beheren en via verschillende kanalen te publiceren. De software bevat vele innovatieve technologieën, waaronder zoekmachine optimalisatie, een leesbaarheidschecker en een content distribution engine die helpt om content via ambassadeurs of medewerkers verder te verspreiden. Met StoryChief kunnen content teams hun content twee keer zo snel produceren en distribueren, en tegelijkertijd hun bereik vergroten. Sinds de lancering in 2017 heeft StoryChief al meer dan 25.000 bedrijven in 70 landen aangesloten. Founder en CEO Valeri Potchekailov legt uit waarom bedrijven StoryChief gebruiken:

“StoryChief helpt bedrijven om hun bereik te vermenigvuldigen en vanuit een plek samen te werken aan content. Door kwalitatieve content systematisch te verspreiden kunnen bedrijven zich onderscheiden van hun concurrenten. Op deze manier positioneren ze zich als experts, wat leidt tot een sterker merk en uiteindelijk meer sales”

Investering van Peak Capital

Met de nieuwe investering wil StoryChief zijn product doorontwikkelen en zijn sales- en marketingprocessen schalen. De investering komt van het Amsterdamse venture capital fonds Peak Capital. “Peak Capital heeft ervaring in het begeleiden van technologiebedrijven zoals Channable en Catawiki. Ze zijn erg hands-on en helpen ons met operationele vraagstukken. We kijken er erg naar uit om de komende jaren met ze samen te werken”, voegt Valeri toe.

Johan van Mil, mede-oprichter en managing partner van Peak Capital:

“Het feit dat StoryChief zo’n internationale groep klanten aan zich heeft gebonden, toont aan dat waardevolle content overal een belangrijk topic is. We zijn onder de indruk van hoe snel het team internationaal is gegaan. Hun ondernemings- en domeinexpertise was ook een belangrijke reden om te investeren in StoryChief”

Vroegere investeringen

Vorig jaar heeft StoryChief een pre-seed investering opgehaald van een consortium van Belfius Bank, PMV en privé-investeerders Willem Delbare (ex-CTO van Teamleader) en Pieter Casneuf (ex-CEO van Adam Software).

Over StoryChief:

StoryChief is opgericht in 2017 door Valeri Potchekailov, Gregory Claeyssens en Brik De Maeyer. Voor StoryChief runden zij samen acht jaar lang een creatief digitaal bureau, waar ze merkten dat hun klanten moeite hadden met het efficiënt produceren en publiceren van content. Ze besloten daarom met StoryChief een software-oplossing te bouwen met de slogan ‘your stories deserve to be heard’. Het bedrijf is gevestigd in Gent, België. Meer informatie: storychief.io

Over Peak Capital:

Peak Capital is een Nederlands investeringsfonds gerund door ervaren ondernemers, dat hands-on investeringskapitaal biedt aan Europese startende, snelgroeiende technologiebedrijven. Peak Capital investeert in online marktplaatsen, platformen en SaaS bedrijven. Peak Capital beheert in totaal 84 miljoen euro en heeft tot nu toe 22 investeringen gedaan waaronder IENS, dat verkocht werd aan TripAdvisor (NASDAQ: TRIP) in 2014, Radionomy, dat aan Vivendi (EURONEXT: VIV) verkocht werd in 2015 en CheapCargo, dat aan PostNL (AMS: PNL) verkocht werd in 2016. Meer informatie: peak.capital