Bestel- & betaalapp in bedrijfsrestaurants in opmars

Rotterdam, 7 januari 2021 – In rap tempo worden in de bedrijfsrestaurants die Sodexo runt bij haar klanten de bestel- & betaalapps omarmd. Corona zorgt voor een versnelling van het gebruik daarvan. Het voorkomt een rij bij de kassa en maakt vooraf bestellen en online afrekenen mogelijk. Met deze apps wordt ingespeeld op de vraag om afstand te houden in de werkomgeving en dus ook in bedrijfsrestaurants wat nu juist de plek was waar pre-corona veel mensen samenkwamen.
Sodexo’s bestel- en pick-up app Your Order is inmiddels actief bij zestig verschillende klanten door het hele land. Via het bestel- & pick-up platform kunnen de op locatie aanwezige medewerkers en gasten op ieder gewenst moment van de dag eenvoudig en veilig eten en drinken bestellen. De bestelling wordt vooraf betaald via iDeal of creditcard. Het cateringteam op locatie zorgt ervoor dat de bestelling op het afgesproken moment klaar staat bij één van de pick-up points op de betreffende locatie.
Scan & Go bij Van Oord
In de app Your Order is recentelijk ook de Scan & Go optie toegevoegd. In het restaurant scannen gasten zelf de artikelen met de smartphone en betalen in de app. In de rij staan voor de kassa is niet meer nodig. Gasten kunnen daarna direct genieten van de maaltijd. De bestelhistorie is op ieder gewenst moment overzichtelijk terug te vinden in de Your Order app. De eerste gebruiker van Scan & Go is internationaal maritiem bedrijf Van Oord die voor zijn panden in Rotterdam en Gorinchem een meerwaarde ziet in de inzet van digitale oplossingen om een veilige werkomgeving en lunchvoorziening te bieden. Op beide locaties werden ook de digitale schaplabels ingevoerd; duidelijker, betere informatievoorziening en duurzaam bovendien.
Farida Sabar, Contract Manager Catering Fleet, Facility Services & Health Services bij Van Oord: “De uitrol van de Scan & Go app door Sodexo in onze restaurants is een mooi voorbeeld van hoe Van Oord inzet op innovatie en optimalisatie op allerlei vlakken.”
Jelmer de Groot, Client Operations Lead bij Sodexo: “We zien dat corona sommige trends versnelt, zoals digitalisering, zeker ook in de food business. Your Order is daar een goed voorbeeld van. In korte tijd zien we het aantal klanten dat deze bestel- en pick-up app wil gebruiken, sterk toenemen, omdat zij op zoek zijn naar gemak, snelheid én veiligheid voor hun medewerkers. Met de extra toevoeging Scan & Go zullen nog meer bedrijven dit ook gaan aanbieden aan hun medewerkers. Door een goede samenwerking met onze klant Van Oord hebben we deze digitale service snel kunnen ontwikkelen én uitrollen.”
Einde bericht
Over Sodexo
Sodexo, opgericht in 1966 door Pierre Bellon, is de wereldwijd leider in services die de ‘Quality of Life’ verbeteren, een essentieel onderdeel in prestaties van organisaties en het welzijn van hun medewerkers. Sodexo is met 420.000 medewerkers actief in 64 landen. Met ruim honderd verschillende diensten en meer dan vijftig jaar ervaring behaalde het bedrijf in het boekjaar 2020 een omzet van 19,3 miljard euro.
Sodexo is opgenomen in de CAC Next 20, ESG 80, FTSE 4 Good en de Dow Jones Sustainability Index.
In Nederland verzorgt Sodexo met circa 2.700 medewerkers het volledige scala aan facilitaire diensten, voor het bedrijfsleven, industrie, overheidsdiensten, ziekenhuizen, zorginstellingen, hogescholen, universiteiten en offshore-installaties.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.