Geplaatst door Voyado

BESTSELLER kondigt strategische samenwerking aan met VOYADO

Amsterdam, 11 juni 2024 – Modeconcern BESTSELLER, eigenaar van populaire merken als JACK & JONES, Vero Moda en Only, heeft gekozen voor retail technologie platform Voyado om hen te helpen de loyaliteit van klanten te vergroten.

BESTSELLER heeft meer dan 20 kleding- en accessoire merken, die verkrijgbaar zijn in meer dan 16.000 warenhuizen en ongeveer 3.000 eigen winkels verspreid over de hele wereld. Dit omvat 70 landen in Amerika, Azië, Europa, Oceanië en het Midden-Oosten. De modegroep is al begonnen met de implementatie van het Voyado platform voor alle merken. Het is inmiddels al live gegaan met JACK & JONES, Vero Moda, Only, Selected, Vila, Name It en Noisy May.

Gepersonaliseerde Campagnes

Met Voyado kan BESTSELLER klantgegevens, communicatie en loyaliteit in één omnichannel omgeving beheren, om geautomatiseerde en AI-gedreven campagnes op te zetten. Het doel van Voyado is om gebruikers in staat te stellen gepersonaliseerde campagnes op grote schaal uit te voeren, zonder daarbij specifieke technische expertise nodig te hebben. Alle campagnes en automations kunnen door marketeers zélf in het platform worden opgezet.

Steffen Simonsen, Head of Brand Tech bij BESTSELLER: “In eerste instantie wilden we een oplossing voor loyaliteitsbeheer aanschaffen om te integreren met ons bestaande marketing automatiseringsplatform. We zagen echter al snel de kracht van Voyado’s uniforme platform, waarop we ons loyaliteitsprogramma kunnen beheren en de verschillende mechanismen die bij het programma komen kijken direct kunnen verwerken in onze klantcommunicatie via alle kanalen. Bovendien is Voyado meer dan alleen een softwareleverancier. Naast de retail expertise waarderen we ook het echte partnerschap waarin we pragmatisch samenwerken om problemen op te lossen en waarde te leveren voor beide organisaties.”

​​​“We realiseerden ons dat, om succesvol te zijn met ons loyaliteitsprogramma, het van cruciaal belang is om onze gebruikers in staat te stellen zo efficiënt mogelijk inzichten te krijgen in en te handelen naar alle klantdata, inclusief loyaliteit. Onze medewerkers kunnen nu onafhankelijker van centrale IT handelen, waardoor we dezelfde dag nog kunnen overgaan van idee tot actie en ervoor zorgen dat operationele of technische beperkingen creatieve ideeën niet in de kiem smoren”, aldus Simonsen.

Alle merken een eigen loyalty programma

Zodra Voyado volledig is geïmplementeerd, lanceert BESTSELLER voor elk merk een omnichannel loyaliteitsprogramma op alle markten. Voyado integreert met zowel e-commerce als fysieke winkels om alle klantgegevens in een uniforme omgeving te verzamelen, waardoor de merk teams alle soorten multi-channel campagnes kunnen draaien om nieuwe klanten te werven, te activeren en te behouden. ​

​Mathijs Ruigrok, Sales Director Benelux zegt: “Onze samenwerking met BESTSELLER vertegenwoordigt niet alleen een mijlpaal in de uitbreiding van Voyado, maar is ook een bewijs van ons vermogen om aan de complexe behoeften van wereldwijd erkende merken te voldoen. Samen navigeren we door het veelzijdige retaillandschap, en brengen we onze gedeelde visie van verbeterde klantloyaliteit en gepersonaliseerde winkelervaringen tot leven.”