Geplaatst door Betaalme.nu

Betaalme.nu biedt MKB-ondernemers kennissessies over factureren tijdens de Week van de Financiën

Betaalme.nu gaat kennis en ervaring over factureren uitwisselen met MKB-ondernemers tijdens een reeks kennissessies in de Week van de Financiën, die plaatsvindt van 13 tot en met 17 februari. De Kamer van Koophandel organiseert dit evenement, dat verschillende regio’s aandoet, met Betaalme.nu als landelijke partner.

Een van de doelstellingen van Betaalme.nu is het informeren van ondernemers over de mogelijkheden die er zijn om facturen sneller betaald te krijgen. Bovendien is het voor Betaalme.nu belangrijk om van ondernemers uit het MKB te horen welke drempels ze in de praktijk ervaren naar het innen van hun facturen.

Tijdens de Week van de Financiën worden driemaal per dag kennissessies aangeboden, waarbij ondernemers steeds uit vier onderwerpen kunnen kiezen: als grip krijgen op financiën, financieringsmogelijkheden, het voorbereiden van een financieringsaanvraag en online financieringen. Daaromheen is er gelegenheid om te netwerken.

Dit zijn de locaties:

·         maandag 13 februari: Igluu in Eindhoven

·         dinsdag 14 februari: Postillion Convention Centre WTC Rotterdam in Rotterdam

·         woensdag 15 februari: Postillion Convention Centre Amsterdam in Amsterdam

·         donderdag 16 februari: IJsseldelta Center in Zwolle

·         vrijdag 17 februari: De Woonindustrie in Nieuwegein

De toegang is gratis. Wie graag wil komen, kan zich aanmelden via deze website:

– Einde –

Over Betaalme.nu
Betaalme.nu is een non-commercieel initiatief vanuit het bedrijfsleven dat erop is gericht om makkelijker toegang tot liquiditeit voor het MKB te realiseren door kapitaal vrij te maken dat in openstaande facturen opgesloten zit. Het doel is om binnen vijf jaar met 500 van de grootste bedrijven in Nederland 2,5 miljard aan extra liquiditeit vrij te maken. De grote bedrijven die deelnemen stellen een manifest op waarin ze aangeven hoe ze de verwerking van facturen zodanig inrichten dat hun leveranciers uit het MKB sneller hun geld krijgen. Daarnaast beloven ze om regelmatig over de voortgang te rapporteren. Betaalme.nu, dat in november 2015 is gelanceerd, wordt gesteund door het ministerie van Economische Zaken in de vorm van subsidie.

De 34 huidige deelnemers van Betaalme.nu zijn: HEINEKEN Nederland, Randstad, Jumbo, FrieslandCampina, KPN, NS, TomTom, Rabobank, ING, ABN Amro, PGGM, Schiphol, Havenbedrijf Amsterdam, ABP, APG, Cargill, Achmea, Enexis, Gasunie, Nederlandse Energiemaatschappij, ISS, Van Oers United, USG People, PostNL, Rijk Zwaan, Koninklijke Philips Nederland, Shell, ProRail, NAM, HVC, Wereldhave, de Gemeente Rotterdam, Olympia en Vion. De manifesten waarin de bedrijven aangeven hoe ze hun deelname in de praktijk brengen, staan op de website van Betaalme.nu.