Geplaatst door CoMakeIT

Een bewezen oplossing voor de schaarste aan softwareontwikkelaars

CoMakeIT introduceert ACE5 in Nederland, een gestructureerde methode die organisaties stap voor stap bij de hand neemt bij de opzet van Distributed Software Factories waar ook ter wereld. Met een op ACE5 gebaseerde software factory kunnen organisaties blijvend innovatieve software bouwen met de juiste mensen, waar deze professionals zich ook bevinden. ACE5 is daarmee een cruciaal onderdeel in de structurele oplossing voor de schaarste aan softwareontwikkelaars.

Geen geografische grenzen

De enorme druk op, en schaarste aan IT-talent, in combinatie met de toenemende snelheid van technologische veranderingen, vragen om een andere aanpak van softwareontwikkeling. De Distributed Software Factory biedt hiervoor een oplossing. Hierbij spelen geografische grenzen geen rol meer. ACE5 is een onderdeel van de totaalaanpak in het opzetten van deze Distributed Software Factories en ontwikkeld aan de hand van de best practices die coMakeIT de afgelopen 10 jaar heeft opgedaan. De methode onderscheidt zich door een geïntegreerde aanpak die teams op locatie stap voor stap naar de gewenste resultaten leidt. coMakeIT rolt de methode nu uit bij al zijn klanten wereldwijd, onder andere Keylane en Iddink gaan ermee werken.

CEO van coMakeIT Steven ten Napel: “Traditionele outsourcing werkt niet. Om teams op afstand goed te laten samenwerken is een strak proces nodig. ACE5 heeft zich nu al bij verschillende van onze klanten bewezen.’’

Samenbrengen best practices en talent

ACE5 is onderdeel van TOP Cloud, wat bestaat uit een geïntegreerd ecosysteem van mensen, processen en tools voor continue (door-)ontwikkeling en levering van softwareapplicaties. ACE5 brengt best practices en talent van over de hele wereld bij elkaar, en neemt de klant stap voor stap door het proces van het bouwen, runnen en perfectioneren van een Distributed Software Factory. De aanpak bestaat uit: Align, Acquire, Assimulate, Adjust en Accelerate. Deze op elkaar afgestemde fasen bevatten helder gedefinieerde criteria voor de resultaten en hoe daar te komen. Denk aan duidelijke handvatten voor het R&D-proces, de juiste inrichting van de DevOps-teams passend bij de klant, de aansturing van deze professionals, de kennisoverdracht en de afstemming en aanscherping van resultaten.

TOP CloudTM, gebaseerd op meer dan 25 jaar ervaring

ACE5 is onderdeel van TOP CloudTM. Het Team Operations Platform, TOP Cloud™, van coMakeIT is gebaseerd op meer dan 25 jaar ervaring en het opbouwen van best practices in het ontwikkelen van Enterprise software op basis van teams op samenwerkende locaties van klanten met India. TOP Cloud™ is het unieke platform van coMakeIT voor het opzetten van een Distributed Software Factory.

coMakeIT is een Nederlands bedrijf met vestigingen in Nederland en India.

De oprichters en het managementteam hebben meer dan 25 jaar ervaring in het bouwen en leveren van robuuste en schaalbare softwareproducten voor (middel)grote organisaties wereldwijd. Zij kenmerken zich door hun innovatie gedreven aanpak. De drijfveer van coMakeIT is klanten te helpen om continu te blijven innoveren softwaregebied. Dit gebeurt vanuit een productgerichte houding en strategische, langdurige samenwerkingsverbanden.

CoMakeIT is in 2007 gestart en is gevestigd in Baarn. Met meer dan 300 medewerkers, helpt het bedrijf klanten in binnen- en buitenland. coMakeIT is ISO gecertificeerd op het gebied van Quality Management System (ISO 9001:2008) en Security Management System (ISO 27001:2013). Kijk voor meer informatie op www.comakeit.com