Industry Wire

Geplaatst door Tam Tam

Bezoekers website Martini Ziekenhuis denken mee met internetstrategie

Bestuursvoorzitter Hans Feenstra: ‘Patiënten nemen steeds meer het heft in eigen handen bij de behandeling van hun ziekte of de keuze voor een zorginstelling. Wij ondersteunen hen daar graag bij via de mogelijkheden die internet biedt.’ Doelgroeponderzoek is daarbij van groot belang. De internetstrategie vormt het kader voor de nieuwe website, waarvan de eerste fase na de zomer live zal gaan. In 2011 moeten op de website, maar ook via andere online kanalen, meer mogelijkheden komen voor interactie tussen het ziekenhuis en de patiënt, de naaste van de patiënt, potentiële medewerker of ketenpartner. Daarnaast staan verdergaande vormen van e-health, zoals digitale poli’s, op de agenda.

Feedback
Via de Feedback-knop laat de bezoeker ideeën achter en krijgt direct de al geplaatste suggesties te zien, waarop hij kan reageren. Bovendien kan hij zijn eigen mening geven op het forum. Het Martini Ziekenhuis inventariseert alle suggesties en laat online weten welke het gaat toepassen. Naast de website bezoekers zijn bij de nieuwe internetstrategie meerdere externe partijen betrokken, zoals de Cliëntenraad, Zorgbelang en de Districts Huisartsen Vereniging.

Tam Tam
Om het Martini Ziekenhuis te begeleiden bij het formuleren van de internetstrategie voor 2010 – 2012 heeft het ziekenhuis het internetbureau Tam Tam uit Delft in de arm genomen. Tam Tam heeft veel ervaring met het opzetten van internetconcepten voor zorginstellingen als het Amphia Ziekenhuis. Ook zijn zij actief met sociale mediastrategieën voor partijen als de Basis, het NOC/NSF en Max Havelaar. Tam Tam hielp onlangs het UMC St Radboud van nummer 63 naar de eerste plaats in de Zorgwebmonitor.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht